image Millaista on harjoittelu Balentorilla? – Sukellus B2B-maailmaan ja oman osaamisen kehittämiseen image Muutoskonsultti ja liiketoiminnan kehittäjä

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?





    Vuosi 2022 paketissa – Suosituimmat sisällöt

    Vuosi 2022 toi maailmaan jälleen uusia ja arvaamattomia toimintaympäristön muutoksia, jotka vaativat jokaiselta ihmiseltä ja organisaatiolta joustavuutta sekä uskallusta ja todellista rohkeutta sopeutua muutokseen. Ensi vuonna 30-vuotta täyttävä Balentor on tänäkin vuonna saanut auttaa satoja yrityksiä olemalla muutoskumppani muun muassa näiden toimintaympäristön muutoksen mukanaan tuomien haasteiden tuiskeessa. Haasteista me olemme yhdessä löytäneet vahvuutemme. 

    Balentorin asiantuntijat ja muutosvalmentajat ovat vuoden mittaan jakaneet muutokseen liittyviä ajankohtaisia ajatuksiaan, oppejaan ja onnistumisiaan monipuolisesti useissa erilaisissa sisällöissämme. Tänä vuonna julkaisimmekin muun muassa ennätysmäärän asiakasyhteistöistämme kertovia caseja. Tästä kiitos kuuluu erityisesti kehityshaluisille asiakkaillemme sekä asiantuntevalle henkilöstöllemme. 

    Olemme tapamme mukaan koonneet yhteen kuluneen vuoden suosituimmat sisällöt, jotta te tiedätte, mitä erityisesti kannattaa napata omalle lukulistalle. Sisältöjemme aiheista teitä veti eniten puoleensa muun muassa OKR, itseohjautuvuus sekä esihenkilötyö. Oivaltavia lukuhetkiä sisältöjemme parissa! 

    WEBINAARI:

    1. Gtmhub-webinaari

    Miksi maailman huippuorganisaatiot ovat valinneet Gtmhubin omaksi OKR työkalukseen? Suomen ensimmäisessä Gtmhub-webinaarissa OKR-asiantuntijamme Tiina Luoto-Mäenpää kertoo vieraidemme Gtmhubin Partner Success Manager Elizabeth Parmerin sekä Regional Channel Manager Jason Mayn kanssa aiheesta sekä valottaa sitä, kuinka me autamme asiakkaitamme käyttöönottamaan OKR:n ja hyödyntämään sitä muutoksen toimeenpanossa. 

    BLOGIT:

    1. Mitataan, mutta omistautuminen ei parane – 3 vinkkiä henkilöstön motivaation ja sitoutumisen vahvistamiseen 

    Useissa yrityksissä mietitään aiempaa tarkemmin keinoja henkilöstön omistautumisen, eli motivaation ja sitoutumisen vahvistamiseen. Tutkimusjohtajamme Jouni Kahelin kertoo vuosikymmenien aikana kertyneiden omien kokemuksiensa kautta, millä keinoilla yritykset ovat parhaiten pystyneet parantamaan henkilöstön omistautumista sekä sitoutumista haluttuun muutokseen. 

    2. Itseohjautuvuuden lyhyt oppimäärä 

    Itseohjautuvuuden merkitys on kasvanut toimintaympäristön sekä työskentelytapojen muutoksen myötä, mutta monelle organisaatiolle itseohjautuvuus on edelleen vain trendisana. Kokenut muutosvalmentajamme Tuija Hietanen tiivisti itseohjautuvuuden lyhyen oppimäärän yhteen blogiin, jossa hän kertoo mitä itseohjautuvuus on, miten itseohjautuvaan kulttuuriin siirrytään, ja kuinka itseohjautuvuus vastaa toimintaympäristön muutoksiin.  

    3. HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt -blogisarja 

    Eri rooleissa toimivat avainhenkilöt etsivät usein järjestelmiltä erilaisia asioita, työkaluja ja raportteja. Meilläkin käytössä oleva HubSpot tarjoaa maailmanluokan CRM-järjestelmänä jokaiselle jotakin, joten päätimme koota yhteen blogisarjaan eri avainhenkilöiden näkemyksiä. Kolmiosaisen blogisarjan ensimmäisessä osassa Balentorin toimitusjohtaja Pekka T. Järvinen kertoo oman näkökulmansa HubSpotista, ja sen hyödyistä toimitusjohtajan roolissaan. 

    Blogisarjan toisessa ja kolmannessa osassa tarkastellaan HubSpotin hyötyjä markkinointipäällikön sekä myyntivastaavan näkökulmasta. Blogikokonaisuus kertoo kattavasti myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen yhteydestä sekä niiden muodostaman kokonaisuuden kytkeytymisestä strategiaan. 

    ASIAKASCASET:

    1. SeAMK – Ketterät toimintatavat ja johtamiskulttuuri 

    AMK-kentän jatkuva muuttuminen muodostuu haasteeksi, kun halutaan mennä laatu ja opiskelijakokemus edellä. Näitä arvoja vaaliva Seinäjoen ammattikorkeakoulu kaipasi kumppania johtamiskulttuurin muutokseen ja erityisesti esihenkilötyön sekä johtamisen kirkastamiseen. Tämä tavoite kiikarissa ja ketteriä toimintatapoja hyödyntäen valmentajamme muodostivat SeAMKin johtoryhmän kanssa johtamiskulttuuriin, johtamiseen ja esihenkilötyöhön oikeat periaatteet, jotka heijastavat organisaation arvoja ja ovat omannäköiset. 

    2. Etteplan – Strategia käytäntöön 

    Millaista voi strategian ja tulevaisuuden suunnan selkeyttäminen ulkopuolisen muutoskumppanin kanssa olla käytännössä? Etteplan, yksi Suomen suurimmista suunnittelutaloista, on tehnyt merkittävää kasvua, joten strategian kirkastamiselle, ja sen käytäntöön tuomiselle avainhenkilöiden arkeen oli tarve. Avainhenkilöt pääsivätkin mukaan strategiatyön tekoon, ja Etteplanin johtaja (Ohjelmisto ja sulatetut ratkaisut) Tom Leskinen tiivistikin osallistamisen tärkeyden hyvin: ”Oli mahtavaa saada avainhenkilöt mukaan strategiatyön tekoon, sillä se on tärkeää strategiaan sitoutumisen kannalta. Strategia ei saa vain pullahtaa esiin jostain takavasemmalta.” 

    3. Ropo Capital – Esihenkilöille tukea muutoksen onnistumiseksi 

    Korona-aika muovasi monen yrityksen työskentelytapoja pysyvästi. Oman alansa edelläkävijä, Ropo Capital on yksi näistä yrityksistä, joka ei tule palaamaan pelkästään perinteiseen työskentelytapaan. Laskutuksen palveluja tarjoava yritys halusi etätyöaikakauden jälkeen mahdollistaa hyvät työkalut ja tarjota tukea esihenkilöille, jotta johtaminen ja jatkossa tapahtuva lähi-, etä- ja hybridityömalliin siirtyminen onnistuvat sujuvasti. Pienryhmätyöskentelyä, välitehtäviä, konkreettisia työkaluja sekä tietotaitoa hyödyntäen lähdettiin yhdessä kehittämään Ropo Capitalin johtamista ja esihenkilötyötä. 

    AJANKOHTAISTA:

    1. Balentor jälleen top 25 -liikkeenjohdon konsultti 

    Saimme alkuvuodesta tiedon, että Balentor on toistuvasti sijoittunut Talouselämän listaukselle Suomen suurimmista liikkeenjohdon konsultoinnin yrityksistä. Erityisen hyvältä sijoitus tuntui koronavuosien jälkeen, jotka todella testasivat jokaisen ihmisen ja yrityksen muutoskyvykkyyttä. Monen muun yrityksen rinnalla kykenimme kääntämään haasteet voimavaraksemme ja tässä sitä edelleen ollaan, vahvempana kuin koskaan, valmiina tukemaan muita yrityksiä muutoksen toimeenpanossa sekä sen mukanaan tuomissa haasteissa. 

    2. Balentorille kumppanuussopimus johtavan OKR-ohjelmistotoimittajan kanssa 

    OKR eli Objectives and Key Results on noussut keskeiseksi tavoitejohtamisen malliksi erityisesti koko henkilöstön omistautumiseen tähtäävissä organisaatioissa. Maaliskuussa 2022 solmimme kumppanuussopimuksen yhden maailman johtavan OKR-ohjelmistotoimittajan, Gtmhubin kanssa. OKR-asiantuntijamme Tiina Luoto-Mäenpää tiivisti kumppanuuden hyödyt hyvin: ”Tämän yhteistyön myötä pystymme auttamaan asiakkaitamme entistä paremmin OKR-toimintamallin käyttöönotossa, muutoksen toimeenpanossa ja tuloksellisuuden varmistamisessa.” 

    3. Balentor on nyt HubSpot-kumppanisi!

    Olemme itse käyttäneet CRM-järjestelmä HubSpotia useamman vuoden ajan markkinoinnin, myynnin ja asiakkuudenhoidon yhdistäjänä. Olemme saaneet arvokasta asiakasymmärrystä, kaksinkertaistaneet liidituotantomme sekä tehostaneet ja helpottaneet toimintojamme niin markkinoinnissa, myynnissä kuin asiakkuudenhoidossakin. 

    Halusimmekin jakaa HubSpotin hyödyt myös muutoshaluisten asiakkaidemme kanssa. Vuosi 2022 alkoikin iloisissa merkeissä, kun ilmoitimme olevamme nyt sertifioitu HubSpot-kumppani. Tiivistimme ajankohtaistekstiin mm. mitkä markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuksienhoidon haasteet HubSpotilla pystytään taklaamaan. 

    Monipuoliset sisältömme puhuvat puolestaan, oli kyse sitten strategian toimeenpanosta, muutoksen vauhdittamisesta tai toimintakulttuurin muutoksesta, löytyy Balentorilta asiantuntijat hommaan. Olisiko Balentor teidänkin muutoskumppaninne vuonna 2023? 

    Balentor toivottaa rauhallista joulua sekä onnea ja menestystä vuoteen 2023!

    Vuoden 2022 hyväntekeväisyyskohteemme:

    Balentor
    Me olemme kumppanisi muutoksessa ja kehityksessä. Autamme asiakkaitamme saavuttamaan päämääränsä toteuttamalla laajoja kehitysohjelmia, räätälöityjä täsmävalmennuksia sekä tutkimuksia ja arviointeja. Toimimme erityisesti johtamisen, asiakaskokemuksen, myynnin sekä työyhteisön kehittämisen alueilla.
    Kirjoitukseen liittyvät
    • Kaikki
    • Kirjoittajan
    • Kategorian
    • Tagien mukaan