image Asiakkuuksien johtamisella kohti parempaa asiakaskokemusta image Balentorille kumppanuussopimus johtavan OKR-ohjelmistotoimittajan kanssa

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?





    Blogi 1/3
    HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt

    HubSpotin asiakaskeskeiset hyödyt 1/3 - Toimitusjohtaja

    Eri rooleissa toimivat avainhenkilöt etsivät usein järjestelmiltä erilaisia asioita, työkaluja ja raportteja. HubSpot tarjoaa modernina maailmanluokan CRM-järjestelmänä jokaiselle jotakin, joten päätimme koota yhteen blogisarjaan näkemyksiä HubSpotista hieman eri rooleissa työskentelevien näkökulmasta. Tässä blogissa avaamme toimitusjohtajan näkemyksiä HubSpotin hyödyistä.

    Miksi otimme HubSpotin omaan käyttöömme?

    – Tunnistimme markkinoilla tapahtuneen muutoksen, jossa asiakkaat etsivät entistä enemmän itsenäisesti tietoa tavoitteisiin, tarpeisiin ja kumppaneiden näkemyksiin liittyen. Asiakaskeskeisen näkemyksellisyyden ja sisältöjen ohella etsimme ratkaisuja, jotka kytkeytyvät saumattomasti myös myyntiin sekä asiakkuuksien hoitoon.

    – Tarjolla oli useampiakin ratkaisuja kokonaisuuteen, mutta loppusuoralle erottui kaksi johtavaa toimijaa, jotka ovat sisäänrakentaneet asiakaskeskeisyyden osaksi ohjelmiston ydintä. Lopulta HubSpot oli selkeä valinta, koska siinä oli jo ratkaisut nykyisiin tarpeisiimme ja lisäksi johtavan toimijan kyvykkyys kehittää ohjelmistoaan vauhdilla.

    Mitä konkreettisia arjen hyötyjä HubSpot tarjoaa toimitusjohtajan näkökulmasta?

    – Keskeinen haaste on pystyä katsomaan omaa liiketoimintaansa “asiakkaiden silmin”. HubSpotissa on sisäänrakennettu vahva kytkentä inboundin eli kiinnostuksen herättämisen ja outboundin eli asiakkaan suoran lähestymisen välillä.

    – Tuo asiakaskeskeinen kytkentä mahdollistaa markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuuden noston aivan uudelle tasolle. Näemme koko ajan mikä resonoi eri asiakkailla, jotta voimme entistä paremmin vastata asiakastarpeisiin. Esimerkiksi blogien, esitteiden, oppaiden ja tarjousten osalta pystymme ymmärtämään entistä syvemmin, miten asiakkaat niitä kokevat.

    – Nostankin tämän asiakkaan syväymmärryksen koko liiketoiminnan keskiöön, koska vain sitä kautta voidaan tuottaa kullekin asiakkaalle todellista arvoa eri kohtaamispolun vaiheissa. Alkaen asiakkaan kiinnostuksen heräämisestä tapaamisiin ja tarjouksiin. Kukaan meistä ei halua tulla väärään aikaan ja väärästä asiasta pommitetuksi. Sen sijaan meillä kaikilla on aikaa lisäarvoa luoviin sisältöihin ja keskusteluihin meille sillä hetkellä tärkeistä aiheista.

    – Konkreettisia hyötyjä syntyykin juuri erilaisten kampanjoiden suunnittelussa ja ohjaamisessa vaikuttaviin tuloksiin. Pystymme nyt aivan eri tavalla yhdistämään Inbound sisältöjä Outbound aktivointikampanjoihin. Lopputuloksena on liidiemme määrä kasvanut moninkertaiseksi, joka luonnollisesti korreloi vahvasti myyntimme kasvun kautta. Lisäksi kykymme hoitaa asiakkuuksia on noussut uudelle tasolle, koska näemme nyt kokonaisuutta entistä paremmin heidän näkökulmastaan.

    – Pidemmällä aikavälillä Hubspot on investointi yritystoiminnan arvokkaimpaan omaisuuteen, eli asiakkaisiin ja heidän entistä parempaan ja vaikuttavampaan palveluun. Uudessa normaalissa tärkeä osa asiakaspalvelua on kyky digitaaliseen viestintään asiakkaan haluamissa kanavissa. Juuri tässä HubSpotin vahvuudet nousevat ratkaisevalla tavalla esiin.

    Miksi asiakkaamme ottavat HubSpotin mielellään käyttöönsä?

    – Koska HubSpotiin on sisäänrakennettu monia asiakaskeskeisyyteen ohjaavia toimintoja ja automaatioita, on käyttöönotto osoittautunut yllättävänkin sujuvaksi. Asiakkaan vanhat tiedot pystytään siirtämään hyvin HubSpotin käyttöön. Lisäksi ohjelmistoon rakennetut mahdollisuudet synnyttävät käyttäjillä kiinnostusta asiakasdatan hyödyntämiseen. Juuri asiakasdatan entistä parempi hyödyntäminen on suuri mahdollisuus monelle yritykselle ja organisaatiolle koosta ja toimialasta riippumatta.

    Kyky yhdistää myynti, markkinointi ja asiakkuudenhoito aidosti asiakaskeskeiseksi kokonaisuudeksi, on nykyaikaisen liiketoiminnan ytimessä. Ratkaisevaa on pystyä hyödyntämään kertyvää asiakasdataa entistä parempien ratkaisujen tuottamisessa asiakkaille niin palvelujen, markkinoinnin kuin myynninkin suhteen.”

    – Tärkeä näkökulma monelle asiakkaallemme on ollut markkinoinnin ja myynnin saumaton kytkeytyminen. Useimmat CRM-järjestelmät on tehty yritys- ja tuotekeskeisen tehokkuuden näkökulmista. Tämä ei kuitenkaan enää riitä ja huonoimmillaan johtaa asiakasmenetyksiin huonojen kokemusten johdosta. Yhteinen alusta ja sen pohjalta tehtävä suunnittelu, toteutus ja palautedatan hyödyntäminen on kriittinen onnistumistekijä käytännössä jokaiselle liiketoiminnalle.

    Pekka T. Järvinen
    Yritysvalmentaja, toimitusjohtaja
    0400 483 792
    pekka.jarvinen@balentor.fi

    Testaa HubSpot tarpeenne minuutissa!

    Tilaa uutiskirjeemme

    Haluaisitko saada tuoreinta tietoa muutoksen vauhdittamisesta ja liiketoiminnan kehittämisestä suoraan sähköpostiisi?

    Liity avainhenkilöiden joukkoon, joille kokoamme ja toimitamme parhaat palat suoraan omaan sähköpostiin.
    Halutessasi voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin vain.

    Ota yhteyttä ja pyydä tarjous

    Kerro hieman tilanteestanne ja tavoitteistanne, niin räätälöidään teille sopiva kokonaisuus yhdessä.





      Jos tarjouspyynnössänne on liitteitä, voitte lähettää tarjouspyynnön osoitteeseen info@balentor.fi

      Pekka T. Järvinen
      Yritysvalmentaja, toimitusjohtaja
      0400 483 792
      Kirjoitukseen liittyvät
      • Kaikki
      • Kirjoittajan
      • Kategorian
      • Tagien mukaan