image Paljon puhuttu kannattavuus – mitä tehdä, jotta yrityksen toiminta on vielä tulevaisuudessakin kannattavaa? image Kuinka parantaa myynitityön vaikuttavuutta?

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?


    Ratkaisumyynti – Asiakkaan tarpeiden huomioiminen tuloksekkaan myynnin perustana

    Organisaatioiden kilpailutilanne on tänä päivänä kova; tarjottavasta tuotteesta tai palvelusta riippumatta lähes aina on olemassa myös toinen yritys joka tarjoaa samoja tai täysin vastaavia tuotteita tai palveluita. Yritysten välillä markkinoilla erottumisen keinoina toimivat ennen kaikkea asiakastarpeiden ymmärtäminen ja ratkaisujen tarjoaminen asiakkaalle.

    Tuotelähtöisessä myynnissä asiakkaan tarpeiden sijaan myyntineuvottelua saattaa virheellisesti ohjata myyjän tai yrityksen tarve myydä tuote tai palvelu. Näin ei tulisi olla, vaan asiakkaan toiveiden, tarpeiden, asenteiden sekä vaatimusten tulisi ohjata onnistunutta myyntineuvottelua. Asiakkaan huomioivan myyjän ensimmäinen tehtävä myyntitilanteessa on asiakkaan tarvekartoituksen tekeminen. Siinä asiakas aktivoidaan kertomaan myyjälle omista tarpeistaan ja toiveistaan. Vaikka tarvekartoitus voidaankin opetella etukäteen ja toteuttaa ennalta suunniteltuja polkuja pitkin, se on silti muistettava tehdä jokaisen asiakkaan kohdalla erikseen ja hänen henkilökohtainen tilanteensa huomioon ottaen.

    Ratkaisumyynnissä ovat käytössä myynnin tehokkaimmat työkalut: asiakkaan tarpeiden kuunteleminen, asiakastarvetta kartoittavien kysymysten tekeminen sekä tarveratkaisun tarjoaminen asiakkaalle. Onnistuneen ratkaisumyynnin avulla myyntikeskustelu sujuu myönteisessä hengessä ja kulkee vaivatta eteenpäin.

    Ratkaisumyynnissä kommunikoidaan tehokkaasti asiakkaiden kanssa ja esitellään heille tuotteita tai palveluita, jotka ratkaisevat heidän ongelmansa. Ongelmaansa ratkaisun saanut, tyytyväinen asiakas on usein yritykselle pitkäaikainen ja kannattava kumppani. Ratkaisumyynti on keino erottua kilpailijoista, sillä tarvekeskeisellä myynnillä saavutetaan aidosti tyytyväsiä asiakkaita, jotka tulevat tekemään positiivisen ostopäätöksen myös tulevilla myyntikerroilla.

    Teemu Kaakinen
    Yritysvalmentaja
    050 591 2830
    teemu.kaakinen@balentor.fi

    Myynnin kehittäminen

    Moderni myyntivalmennus

    Aitoja tuloksia luova myyntivalmennus ja myyntikoulutus. Käytännössä myyntivalmennus pitää sisällään kaiken tietotaidon, osaamisen, toimintamallit, tekemisen, kehittämisen ja seurannan, joka liittyy myyntiin ja myyjänä toimimiseen. Myyntivalmennus voidaan jakaa eri osa-alueisiin, kuten ratkaisumyyntivalmennus, etämyyntivalmennus, vaikuttava neuvottelutaito -valmennus ja uusasiakashankinnan valmennus.

    Tutustu eri myyntivalmennuksiimme ja räätälöidään teille sopiva kokonaisuus.

    Tilaa uutiskirjeemme

    Haluaisitko saada tuoreinta tietoa muutoksen vauhdittamisesta ja liiketoiminnan kehittämisestä suoraan sähköpostiisi?

    Liity avainhenkilöiden joukkoon, joille kokoamme ja toimitamme parhaat palat suoraan omaan sähköpostiisi.
    Halutessasi voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin vain.

    Pyydä tarjous

    Kerro hieman tilanteestanne ja tavoitteistanne, niin räätälöimme teille sopivan tarjouksen.


      Jos tarjouspyynnössänne on liitteitä, voitte lähettää tarjouspyynnön osoitteeseen info@balentor.fi

      Avatar photo
      Teemu Kaakinen
      Yritysvalmentaja
      050 591 2830
      Kirjoitukseen liittyvät
      • Kaikki
      • Kirjoittajan
      • Kategorian
      • Tagien mukaan