image Vain tahroja paperilla – toimintakulttuurin muutoksen resepti image Pk-yritys – miksi hoidamme asiakkaitamme ”huonosti”?

Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Luetuimmat blogimme 2019-2020

Mitkä asiantuntijablogimme ovat keränneet eniten lukijoita 2019–2020? Kokosimme yhteen suosituimmat blogimme, joiden aiheet ovat kiinnostaneet ja puhututtaneet kerta toisensa jälkeen. Antoisia ja inspiroivia lukuhetkiä liiketoiminnan kehittämisen asiantuntijoidemme oivaltavien tekstien parissa!

Haluatko pysyä ajan hermolla liiketoiminnan kehittämisen trendeissä ja muutoksessa?
Tilaa uutiskirjeemme ja saat tiedon uusista blogeista, tapahtumista ja muista ajankohtaisista asioista!

Turhat palaverit pannaan!

Monikaan asia työelämässä ei turhauta minua yhtä paljon, kuin turhat palaverit. Asiakaspalaverit, myyntipalaverit, kehityspalaverit, johtoryhmäpalaverit, hallituksen kokoukset, ideointipalaverit ynnä muut tärkeät istunnot vievät toisinaan niin ison osan kalenterista, ettei työpäivän aikana ehdi mitään muuta tehdäkään, kuin istua palavereissa.

Ratkaisumyynti – Asiakkaan tarpeiden huomioiminen tuloksekkaan myynnin perustana

Organisaatioiden kilpailutilanne on tänä päivänä kova; tarjottavasta tuotteesta tai palvelusta riippumatta lähes aina on olemassa myös toinen yritys joka tarjoaa samoja tai täysin vastaavia tuotteita tai palveluita. Yritysten välillä markkinoilla erottumisen keinoina toimivat ennen kaikkea asiakastarpeiden ymmärtäminen ja ratkaisujen tarjoaminen asiakkaalle.

Sisäinen ja ulkoinen markkinointi

Huomaa asiakas – synnytä lisäarvoa! Asiakkaan valta markkinoilla on kasvanut viime vuosina radikaalisti. Mistä tämä johtuu? Digitalisaatiolla on ollut valtava vaikutus, sillä verkossa asiakkaan on helppo vertailla tarjoamaa. Asiakas saa samat tiedot juuri sinun organisaatiostasi sekä kilpailijoistasi, jotka ovat sinunkin saatavillasi. Lisäksi asiakas tiedostaa itse oman valtansa, joka luo organisaatiolle paineita vastata asiakkaan tarpeisiin

Muutoksen sudenkuopat ja onnistumistekijät – Keskity strategian ketterään ja oppivaan todeksi elämiseen

Olemme analysoineet kymmeniä strategisia muutosprojekteja, joihin olemme osallistuneet viimeisten vuosien aikana. Ydinkysymyksenä on ollut: miksi muutosprojekti onnistuu keskimääräistä paremmin ja saavuttaa siten erinomaisia tuloksia?

Miten onnistua muutoksessa – Kehitys- ja muutosyhtiö Balentorin parhaat vinkit

2020-luvun käynnistyessä varmalta näyttää ainoastaan muutosvauhdin kiihtyminen. Asiakkailla on enemmän vaihtoehtoja, henkilöstön odotukset kasvavat, teknologia kehittyy ja organisaatiot odottavat tulosten ja toiminnan jatkuvaa parantamista.

Onnistunut projekti

Projektien yleisyyden vuoksi nyky-yhteiskuntaa on kutsuttu usein projektiyhteiskunnaksi. Yhä useammissa organisaatioissa toteutetaan projekteja joko asiakkaille toteutettavina toimitusprojekteina tai sisäisinä kehitysprojekteina. Oikeaoppisesti toteutettuna projekti onkin parhaimmillaan oiva työkalu, jonka avulla asetetut tavoitteet voidaan saavuttaa. Pahimmillaan projektit voivat kuitenkin muuttua itse tarkoitukseksi, jolloin varsinainen asia saattaa unohtua. Mikä sitten on resepti onnistuneeseen projektiin?

Strateginen kyvykkyys – mistä se on tehty?

Kyselin taannoin tuttaviltani, mihin heidän mielestään perustuu hyvä strategia. Vastaukseksi sain ennalta arvattavasti asioita kuten ainutlaatuinen liikeidea, uusi tuoteinnovaatio, tarinankerronnan taito tai vaikkapa oikea-aikaisuus uuden tuotteen tai palvelun lanseerauksessa.

Tuloksellisen johtoryhmätyöskentelyn kehittäminen

Nopeasti muuttuva toimintaympäristö haastaa kaikki organisaatiot ennennäkemättömällä tavalla. Ensimmäisenä muutoshaasteiden taifuunin ytimeen asemoituvat johtoryhmät. Perinteisesti ne ovat rakentuneet toimintopohjaisten vastuualueiden ympärille pyramidiksi, mutta johtuen uudistumistarpeiden kokonaisvaltaisuudesta, tässäkin tarvitaan uutta ajattelua kohti dynaamista johtotiimiä.

Etäjohtaminen: onko esimies tavattavissa?

Esimiesten määrää karsitaan nyt useassa organisaatiossa kovalla kädellä. Lähiesimiehet poistuvat ja tilalle tulee matalampi hierarkia. Johtaminen tapahtuu yhä useammin etänä. Kuulostaa mukavalta, mutta samalla pintaan nousee uusia haasteita, jotka täytyy selättää. Ollaan uudenlaisten ratkaistavien kysymysten äärellä. Kuinka pysyä kärryillä siitä, mitä kentällä tapahtuu? Kuinka välittää aito kiinnostus? Kuinka luoda tunne yhteenkuuluvuudesta? Ja sitten on vielä ne kaikki perusasiat…kuten kuinka organisoidaan tekeminen ja vältytään päällekkäiseltä työltä?

Asiakasarvo liiketoiminnan kehittämisen lähtökohtana

Asiakaskeskeinen liiketoiminnan kehittäminen kiinnostaa yhä useampaa yritystä. Eikä ihme. Kehittämisen lähtökohtana on asiakaskeskeinen strategia, jonka ytimessä puolestaan on yrityksen tuotteista, palveluista ja toiminnasta syntyvä, asiakkaan kokema arvo, asiakasarvo. Mitä paremmin yritykset ymmärtävät asiakkaidensa arvon kokemiseen vaikuttavat tekijät, sitä varmemmin se voi luottaa olevansa matkalla oikeaan suuntaan. Ja sitä varmemmin asiakkaat myös tuottavat arvoa yritykselle.

Itsensä johtaminen – vastuu vapauttaa tuloksiin

Olen törmännyt viime aikoina useissa eri yhteyksissä ja tilanteissa termiin itsensä johtaminen. Kaikki tuntuu tällä hetkellä kilpistyvän siihen, kuinka hyvin johdat itseäsi tai johdat muita johtamaan itseään. Termillä on yhtä monta tulkintaa, kuin käyttäjääkin. Tässä minun tulkintani yksinkertaisuudessaan.

Johtamisen ilmastonmuutos jysähti epidemian myötä akuutiksi

Pidin alkuvuodesta johdon aamiaistilaisuuden otsikolla ”johtamisen ilmastonmuutos”. Sittemmin sisältöä tarkemmin pohtiessani havahduin siihen, kuinka otsikko toimi niin metaforana, kuin analogianakin. Kun maailmassa ylipäätäänkin tapahtuu merkittäviä muutoksia ja ilmiöitä, jotka vaativat vastuullista, konkreettista ja kollektiivista reagointia, niin näin tapahtuu myös työn maailmassa. Väistämättä.


Tilaa uutiskirje

Pysyt vastaisuudessakin mukana asiantuntijakeskustelussa liiketoimintasi kannalta tärkeimpien aihealueiden saralla, kun tilaat uutiskirjeemme. Saat uutiskirjeessämme blogit näppärästi suoraan sähköpostiisi sopivin väliajoin!

Balentor
Balentor
Me olemme kumppanisi muutoksessa ja kehityksessä. Autamme asiakkaitamme saavuttamaan päämääränsä toteuttamalla laajoja kehitysohjelmia, räätälöityjä täsmävalmennuksia sekä tutkimuksia ja arviointeja. Toimimme erityisesti johtamisen, asiakaskokemuksen, myynnin sekä työyhteisön kehittämisen alueilla.
Kirjoitukseen liittyvät
  • Kaikki
  • Kirjoittajan
  • Kategorian
  • Tagien mukaan