image Whitepaper
Myynnin arvon luominen
image Whitepaper
Menestyä vai menehtyä muutoksessa?

Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Älä jätä myyjää yksin

”Poikkeusajat vaativat poikkeusolot. Nyt jos koskaan tarvitaan sisua ja pitkäjänteisyyttä.” Syksyn tullen moni myyjä joutuu edelleen venymään etäkonttorinsa syövereissä ja työnjohtamisen ja myynnin systematiikan lainalaisuudet joutuvat koetukselle. Etäkonttorin perukoilla syksyn harmautta kauhulla odottaessaan moni myyjä miettii itsekseen: ”Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat.”

Kevään aikana moni myyjä on ottanut uuden vastuun omasta työstään ja joissakin paikoissa poikkeusolot ovat sotkeneet perustekemisen kokonaan. Moni on tunnistanut fokusoinnin haasteet ja pohtinut vakavasti, miten syksyn tekemistä tulisi muuttaa tulosten varmistamiseksi. Siksi juuri nyt on paras mahdollinen aika yhdessä pohtia voittavan myyntitiimin kehittämistä.

Ensimmäisenä kannattaa kirkastaa arvolupauksenne.

Tässä ajassa on vielä tärkeämpää pystyä palvelemaan asiakkaita monikanavaisesti. Juuri tästä syystä on tärkeää yhdessä pohtia, mikä on tässä ajassa asiakkaitanne puhutteleva arvolupaus ja miten voitte auttaa asiakkaitanne saavuttamaan sen. Asiakas ei ensisijaisesti osta autoa, vaan kulkupelin, päästäkseen paikasta A paikkaan B. Asiakas ei myöskään osta salijäsenyyttä, vaan parempaa kuntoa. Ymmärtämällä oman arvolupauksensa pystyy huomattavasti helpommin rakentamaan oman konsultoivan myynnin toimintatavan vastaamaan tämän ajan tarpeita

Asiakas ei osta poraa, vaan poran tekemän reiän.

Nyt jos koskaan monessa myyntiorganisaatiossa on räpsähtänyt silmille, miten paljon myynti käyttääkään aikaansa nykyasiakkaiden hoitamiseen uusien hankkimisen sijaan. Aina löytyy asiakkaita, markkinat muuttuvat ja uusia tekijöitä löytyy aina. Usein myös myyjät voisivat laajentaa tekemistään nykyasiakkaissa ylös ja laajemmalle. Mikäli myyjä ei käy säännöllisiä keskusteluja C-tason kanssa tai kontaktipinta on liian kapea, on hyvä aika terävöittää myynnin systematiikkaa ja tekemistä. Onhan myyjillä relevanttia ja mielenkiintoista keskusteltavaa eri päättäjätasojen ja roolien kanssa? Nyt kannattaa puhua asiakkaista ja asiakkaiden asiakkaista. Rakentaa energisoivia hetkiä yhdessä ja tunnistaa potentiaali. Nyt kun on aivan liian helppoa musertua uutisten kanssa maailman murheisiin ja epävarmuuteen ja odotella. Luokaa prosesseja ja malleja, joilla joukkueena rakennatte energiat kohti mahdollisuuksia, joita markkinassa on.

Bisneksestä 20 % on prosesseja ja systematiikkaa, 80 % on energiaa ja asennetta.

Monissa yrityksissä seurataan kauhulla asiakkaiden tilannetta ja pelätään dominoefektiä. Mitä ihmettä me teemme, jos asiakkaamme eivät ostakaan? Nyt jos koskaan mitataan organisaation kykyä asiakkuuksien hoitamisessa. Onko teillä myyntikulttuuri, jossa johdatte aktiivisesti asiakassuhteitanne vai hoidatteko niitä vain passiivisesti? Mikäli asiakkaiden hoitaminen tuntuu olevan enemmän passiivista tilausten vastaanottoa kuin dynaamista liiketoiminnan kehittämistä ja partneruutta, nyt on elämänne paras tilaisuus myyntikulttuurin muuttamiselle.

Älä jätä myyjiä yksin, vaan rakentakaa yhdessä uusi parempi myyntikulttuuri.

Yksilöinä olemme siirtyneet ketterästi uusiin toimintatapoihin ja luoneet nopeasti etätyöskentelyn pelisäännöt. Olemme ottaneet vastuuta itsemme johtamisesta ja saaneet valtaa miettiä, mitkä ovat minulle parhaat toimintatavat. Syksyn aikana on tärkeää hyödyntää tilanne ja lähteä yhdessä rakentamaan seuraavaa myyntijoukkueen vaihetta: ”Miksi kuulun tähän tiimiin ja miten me voimme yhdessä tukea toisiamme menestymään paremmin?” Juuri tästä syystä nyt tarvitaan yhteisiä hyvin johdettuja myynnin kehitysohjelmia monikanavaisesti ja osallistavasti.

Pohditaanko yhdessä, miten voisimme kehittää myyntiänne kohti strategisempaa ja positiivista muutosta edesauttavampaa toimintamallia.

Heli Saarelainen
Yritysvalmentaja
050 376 1139
heli.saarelainen@balentor.fi

Whitepaper

Myynnin arvon luominen

Whitepaperista saat vastauksen muun muassa näihin kysymyksiin:

  • Miten luodaan arvoa asiakkaalle?
  • Miten arvon luominen erotetaan myynnistä?
  • Minkälaisia arvon yhteisluonnin muotoja on olemassa?

Tutustu Myynti uudessa normaalissa -sarjan ensimmäiseen whitepaperiin, joka käsittelee myynnin arvon yhteisluomista ja antaa vinkkejä myynnin tehostamiseen tämänhetkisissä poikkeusoloissa.

Tilaa uutiskirjeemme

Haluaisitko saada tuoreinta tietoa asiakkuuksien, johtamisen ja liiketoiminnan kehittämisestä suoraan sähköpostiisi?

Liity avainhenkilöiden joukkoon, joille kokoamme ja toimitamme parhaat palat muutaman kerran vuodessa suoraan omaan sähköpostiin.
Halutessasi voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin vain.

Ota yhteyttä

Haluatko jutella tarkemmin arvojohtamisesta ja analytiikan hyödyntämisestä osana prosessia?





Heli Saarelainen
Heli Saarelainen
Yritysvalmentaja
050 376 1139
Kirjoitukseen liittyvät
  • Kaikki
  • Kirjoittajan
  • Kategorian
  • Tagien mukaan