image Botnia Print – Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Pirkanmaan Voimia – Asiakastutkimus, henkilöstötutkimus ja esimiesvalmennus

Kokonaisvaltainen kehittäminen tuotti aitoja liiketoimintatuloksia

Pirkanmaan Voimia Oy on nuori yhtiö, joka syntyi vuodenvaihteessa, kun Tampereen Voimia liikelaitoksen ateria- ja puhtauspalvelut sekä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ruokapalvelut yhdistyivät. Silti kehityskaari on pitkä, sillä Voimian ja Balentorin asiakassuhde alkoi liki 15 vuotta sitten liikelaitoksen aikana. Voimia on ollut erittäin tyytyväinen luottamukselliseen yhteistyöhön Balentorin kanssa. Yhteistyö on sisältänyt koko organisaation kehityskaaren huomioivaa, kulttuurimuutosta tukevaa, tutkimusten, valmennuksen ja analysoinnin harmoniaa. Pirkanmaan Voimian liiketoimintajohtaja, Tarja Alatalo, kertoo mielellään asiakassuhteen sisällöstä tarkemmin.

Mikä on pitkän yhteistyön salaisuus?

– Balentorin tuntemus meistä, eli asiakkaan tuntemus, on kehittynyt jatkuvasti. Olemme tehneet monipuolista yhteistyötä niin johtamisen, esimiestyön, henkilöstökokemuksen kuin asiakaskokemuksen kehittämiseksi ja nyt uusimpana organisaation sisäisen yhteistyön kehittämiseksi. Balentor on aina pystynyt tuomaan jotakin uutta näkökulmaa tekemiseemme, johtamiseemme, meidän ajatteluumme. Pystynyt tavallaan tuuppaamaan meitä eteenpäin ja uudelle tasolle. Se on se syy, miksi yhteistyömme on jatkunut näin pitkään. Balentor on pystynyt tuottamaan meille arvoa, kertoo Pirkanmaan Voimian liiketoimintajohtajana toimiva Tarja Alatalo.

Kokonaisvaltainen kehittäminen – mitä se käytännössä tarkoittaa asiakkaan näkökulmasta?

– Helposti, kun kehitetään johtamista, esimiestyötä, henkilöstökokemusta tai asiakaskokemusta, ne ovat organisaatiossa erillisiä asioita. Ja niin oli meilläkin jossakin vaiheessa. Mutta on Balentorin ansioita, että nyt meilläkin johtaminen on kokonaisuus eri näkökulmineen – asioita katsotaan kokonaisuutena ja tuodaan esimerkiksi asiakkaan odotukset läpi linjan vaikuttavana tekijänä myös esimiestyön kehittämiseen, kuvailee Alatalo.

Kun henkilöstökokemus yhdistetään asiakaskokemukseen ja ne yhdessä toiminnan laatu- ja suorituskykymittareihin, se voi avata aivan uusia näkymiä siihen, että hei, mihin meidän pitääkään tarttua!

– Näin saadaan kehittämiskohteet esiin jäntevämmin ja laajempina kokonaisuuksina. Me olemme päässeet sitä kautta parantamaan vaikuttavuutta, enemmän kuin niin, että olisimme tuijottaneet vain henkilöstö- ja asiakaskokemusta tai toiminnan tehokkuus- ja laatumittareita tai mietitty esimiestyön kehittämistä erikseen. Ne on kokonaisuus, joka vaikuttaa toisiinsa.

Asiakas- ja henkilöstökyselyiden hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisen ja kulttuurimuutoksen tukena, on osa Balentorin toimintaa kokonaisvaltaisena kehityskumppanina. Priorisoimme henkilöstökyselyn tuloksia suhteessa asiakaskokemukseen ja asiakkaiden odotuksiin sekä strategiaan. Näin huomaamme kehitystarpeet oikeissa paikoissa ja tartumme oikeisiin haasteisiin. Valmennus ja tutkimus elävät sulassa sovussa ja tukevat yhdessä organisaatiokulttuuria niin johtamis- ja toimintakulttuuritasolla kuin asiakas- ja henkilöstötasolla. Kokonaisuutena.

Tutkimuksia, valmennusta ja analysointia – samassa paketissa

– Balentor auttaa meitä tiedolla johtamisessa. Käytännössä Balentor tuottaa dataa ja tietoa, jota me voimme hyödyntää sekä yhdistää siihen sparrauksen. Tieto on kompaktissa muodossa, ydintietoa eri osa-alueista, joita ei sotketa suurella määrällä kaikkea ”kivaa ja erilaista”. Laatu korvaa määrän. – Alatalo

Me olemme saavuttaneet hyviä liiketoiminnan tuloksia, asiakastuloksia ja henkilöstötuloksia. Yhteistyö Balentorin kanssa näkyy siinä. Suosittelen!


Pirkanmaan Voimia Oy toimii omistajiensa, Tampereen kaupungin ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirin, inhouse-yhtiönä. Pirkanmaan Voimia on tärkeä vaikuttaja alueellaan noin 700 ihmistä työllistävänä ja reilu 60 miljoonaa vaihtavana toimijana.
www.pirkanmaanvoimia.fi