image Mainostalo Teippari
Johtajuuden matkaeväät
image Gradia
Yhdessä enemmän hyötyä

Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?


    Jaakko Pohjola Oy - Konsultoinnilla vauhtia muutokseen

    Perheyrityksen asiakaskeskeinen kasvumatka

    Vuosi 1967. Tuolloin käytössä oli yksi auto, mutta visio näkyi kirkkaana tulevaisuudessa. Nyt 35 autoa ja n. 80 perävaunua myöhemmin Jaakko Pohjolan voi sanoa tehneen aikamoisen kasvun. Perheyrityksessä ajetaan tavaraliikennettä: sekä sopimus- että tilausliikennettä. Kuljettajat ovat ammattitaitoisia ja kokeneita erikoisempien kuljetuksien kuskeja. Asiakkaan toiveita kuunnellaan herkällä korvalla, jonka seurauksena henkilökunnallakin on yrittäjämäinen ote; eli kaikki tekevät työnsä aidosti asiakas edellä. Jaakko Pohjolalla tuetaan toisia aina ja yhteen hitsautunut henkilökunta on tärkeä asia. Virpi Pohjola, Jaakko Pohjola Oy:n toimitusjohtaja jakaa mielellään kokemuksiaan Balentorin kanssa työskentelystä.

    Miten ja miksi Balentor kumppaniksi?

    – Tampereella oli myynnin ja markkinoinnin kehitysohjelma, johon hyppäsin mukaan. Sekä osallistuva porukka että yritysvalmentajat olivat asiantuntevia ja kokonaisuus oli lyhyesti sanottuna hyvä. Yhteisten päivien lisäksi konseptiin kuului yrityskohtaisia konsultointipäiviä (vetäjänä yritysvalmentaja Petri Saarinen), joiden myötä yhteistyötä myös jatkettiin pidemmälle ja saatiin ihan erilaista tekemisen mallia. Kaiken kaikkiaan kokonaisuus oli hyödyllinen. Huomattiin, että myyntiin ja markkinointiin pitää panostaa enemmän. Siitä pitää tehdä konsepti itselleen, koska muuten aikapulassa asiat unohtuvat ja jäävät taka-alalle, vaikka myyntityötä pitäisi tehdä jatkuvasti.

    Mistä lähdettiin liikkeelle ja millaisilla eväillä?

    – Haluan aina kouluttautua lisää ja ottaa uusista asioista selvää eli aika monessa jutussa tulee oltua mukana. Tämä valmennuskokonaisuus oli kuitenkin pitkästä aikaa sellainen, että jäi jotain konkreettista käteen. Ja olen tätä kovasti kaikille kehunut. Oli jotenkin todella hyvä kokonaisuus. Ei ollut teoriakeskeistä, vaan keskustelulle oli aidosti sijaa. Iso osa tekemisestä tulee myös siitä, että sinulla on joku, kenen kanssa voit vaihtaa ajatuksia etkä vain kuuntele luennointia. Pakko myös sanoa, että pääpainoisesti oltiin läsnä, mutta yhtenä päivänä osallistuin Teamsilla ja yllätyin, että silti sain todella hyvin kontaktin muihin. Luennoitsija otti hyvin kokonaisuuden haltuun.

    Miten yhteistyötä lähdettiin kehittämään?

    – Uutta asiakaskuntaa ja kannattavaa kasvua haetaan aina. Koronan myötä on tullut myös erilaisia muutoksia. Liikevaihdon kasvu ei ole meillä itseisarvo, vaan tyytyväiset asiakkaat ja sellainen asiakaskunta, joka pystytään hoitamaan hyvin ja kokonaisvaltaisesti. Mahdollisuus kehittää kalustoa ja hankkia kalustoa asiakkaan tahtotilan mukaan on meille myös tärkeää.

    – Ylipäätään sain valmennuksesta ja konsultoinneista uusia ajatuksia asiakkuuksien hallintaan ja niiden kehittämiseen. Jatkokonsultoinnissa käytiin erityisesti läpi yrityksemme toimintoja ja toimintamalleja sekä johtamisen tukemista johtoryhmätyöskentelyllä.

    Saimme tuoreita näkökulmia ja valmennuksen sisältö osui hyvin tarpeeseen. Tulokulma oli fiksu.

    Monet yritykset kiittävät Balentoria juuri yrityskohtaisista konsultointipäivistä, joita on mahdollista ostaa myös erikseen. Konsultointipäivät ovat tuen alaisia eli ELY-keskus kattaa 75% päivähinnoista (kustannus yritykselle vain 325€ + alv/päivä). Näin ollen ne sopivat hyvin juuri pk- ja kasvuyrityksille. Lue lisää ja pyydä tarjous.

    Mitä Jaakko Pohjolalle kuuluu nyt?

    – On tehty kaiken näköisiä projekteja ja muutoksia. Ongelmana on hyvien ideoiden ja asioiden tuominen arkeen. Mistä löytää sen ajan hektisessä ja muuttuneessa arjessa?

    – Suosittelen Balentoria kyllä muille, sillä yhteistyö avasi uusia näkökulmia. Jatkuvasti pitäisi tekemiseensä vaan panostaa ja kurssin käyminen tai välillä toimistosta ulos lähteminen on usein kannattavaa. On innostavaa tavata muita henkilöitä, joilla on samat haasteet ja tehtäväalueet. Siitä saa ulkopuolista perspektiiviä valmentajan lisäksi muilta osallistujilta. Vertaistukea.

    Lue lisää yrityskohtaisesta konsultoinnista ja ole yhteydessä, niin katsotaan sopivat askelmerkit kuntoon myös teille!


    Jaakko Pohjola Oy on ollut asiakkaidensa luotettava kuljetuskumppani vuodesta 1967 lähtien. Monipuolinen kalusto, asiantunteva henkilöstö ja joustavat palvelut takaavat asiakaslähtöisen palvelun ja haastavimpienkin kuljetuksien onnistumisen. Perheyhtiönä Jaakko Pohjola haluaa tarjota asiakkailleen parhaan mahdollisen kuljetuspalvelun ja henkilöstölleen pitkäaikaisen ja turvallisen työsuhteen. Lue lisää: www.jaakkopohjola.fi

    Pyydä tarjous

    Kerro hieman tilanteestanne ja tavoitteistanne, niin räätälöimme teille sopivan tarjouksen.


      Jos tarjouspyynnössänne on liitteitä, voitte lähettää tarjouspyynnön osoitteeseen info@balentor.fi