Archives

Parcero
Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Parcero markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen Uusia työkaluja ja tehokkuutta myynnin vaiheisiin Digitaaliseen markkinointiviestintään erikoistunut Parcero osallistui Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen kehitysohjelmaan vuonna 2016. Yritys lähti hakemaan ohjelmasta uutta näkökulmaa erityisesti myyntinsä kehittämiseen. Valmennuspäiviin osallistuneen asiakkuusjohtaja Jens Fingerroosin mukaan matkan varrelta tarttui mukaan hyödyllisiä oppeja liiketoiminnan…

read more
Metso
Esihenkilötyön kehittämisellä muutoksen polulle

Metso – Esihenkilötyön kehittämisellä muutoksen polulle Verkkovalmennusten myötä kokonaisvaltaiseksi kehityskumppaniksi Suuressa organisaatiossa esihenkilöiden tarpeet ovat usein hajautuneita ja kehitystyölle irrotettavan yhteisen ajan löytäminen voi olla haastavaa. Metsolla esihenkilöiden kehittyminen vietiin henkilökohtaiselle ja vaikuttavalle tasolle Balentorin kansainvälisesti toteutettujen kehitysohjelmien muodossa. Lue lisää ↓ Ota yhteyttä ↓…

read more
Fingrid
Asiakaskeskeinen muutoshanke

Fingrid – Asiakaskeskeinen muutoshanke Parasta mahdollista johtamista ja asiakkaille kokonaisvaltainen palvelukokemus Fingridillä haluttiin nostaa esihenkilötyön ja asiakaspalvelun laatu läpileikkaavasti yrityksen kaiken toiminnan keskiöön, mikä vaati niin ideologisia kuin rakenteellisia muutoksia. Balentorin kanssa tehtävälle kehittämiselle asetettiin kaksi päätavoitetta: 1. Asiantuntijoiden työtä kokonaisvaltaisesti tukeva johtaminen 2. Eheä…

read more
Lassila & Tikanoja
Myynnin johtamisella kohti muutosta

Lassila & Tikanoja – Myynnin johtamisella kohti muutosta Systematiikkaa myynnin johtamiseen ja kasvua tuloslukuihin Lassila & Tikanoja halusi panostaa yrityksensä ympäristöpalveluiden, YMPA:n, myynnin johtamisen tehostamiseen ja tuloslukujen parantamiseen. Tavoitteen toteutumiseksi myyntiä organisoitiin uudelleen ja myynnin resursseja suunnattiin vahvemmin uudistumista ja kasvua tukeviksi. Valmennuksen tulokset ovat…

read more
Kiteenhovi
Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Kiteenhovi markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen Kehitysohjelmalla tukea uuden liiketoiminta-alueen käynnistämiseen Hotelli- ja ravintolapalveluita tarjoava Kiteenhovi hyödynsi Markkinoinnin ja Asiakkuuksien johtamisen kehitysohjelmaa uuden liiketoiminta-alueen käynnistämiseen. Myynti- ja markkinointivastaava Aki Sutisen mukaan ohjelman yrityslähtöinen, käytäntöön pureutuva, lähestymistapa tarjosi vahvan tuen uusien toimintamallien kirkastamiseen ja liiketoiminnan tavoitteelliseen laajentamiseen.…

read more
Laatta Leevi
Kasvuun johtaminen

Laatta leevi kasvun johtaminen Selkeillä askeleilla kohti liiketoiminnan kasvattamista Jyväskyläläisen Laatta Leevin Oy:n toimitusjohtaja Lasse Seppänen halusi Kasvuun Johtamisen ohjelman avulla kirkastaa tärkeimmät pullonkaulat ja kehityskohteet, joihin panostamalla yrityksen on mahdollista kasvattaa tulostaan haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Lisäksi ratkaisuja digitaalisuuden ja uusien markkinointitapojen asettamiin haasteisiin haluttiin…

read more
Vatupassi
Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Vatupassi markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen Uusilla opeilla kohti lisämyyntiä ja tehokkaampaa ajankäyttöä Vatupassi Törmälä Oy osallistui Markkinoinnin ja Asiakkuuksien johtamisen kehitysohjelmaan yrityksen asiakkuuspäällikkö Sampsa Tanskasen aloitteesta. Ennen ohjelman alkua Tanskanen ei nähnyt yrityksen toiminnassa varsinaisia ongelmakohtia, mutta matkan varrella kehityskohteiksi kirkastuivat muun muassa CRM-järjestelmän käyttöönotto,…

read more
Dextili
Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Dextili markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen Käytännönläheiset työkalut ja toimintamallit kehityksen tueksi Taloushallintaan erikoistunut Dextili Oy osallistui Markkinoinnin ja Asiakkuuksien johtamisen ohjelmaan tarkoituksenaan saada käytännönläheisiä työkaluja sekä toimintamalleja kasvutavoitteidensa tueksi. Toimintaympäristön nopea kehitys ja digitalisaation tuomat muutokset koettiin myös haasteiksi, joihin haluttiin vastata entistä tehokkaammin keinoin.…

read more
Mainio Vire
Esihenkilövalmennuksella uudistumisen polulle

Mainio Vire – Esihenkilövalmennuksella uudistumisen polulle Sparrauksella tukea arjen esihenkilötyöhön Keväällä 2015 Mainio Vireessä käynnistettiin pilotti esihenkilöiden sparrauksessa, johon osallistui yhteensä 11 esihenkilöä Varsinais-Suomesta sekä Etelä-Suomesta. Esihenkilöitä haluttiin tukea kehitystoimenpiteiden läpiviemisessä, jotka liittyivät mm. strategiaan, muutokseen tai työkykyjohtamiseen. Sparrauksen tavoitteena oli auttaa esihenkilöitä näkemään oma…

read more
Mandatum Life
Kokonaisvaltainen muutos myyntiä parantamalla

Mandatum Life – Kokonaisvaltainen muutos myyntiä parantamalla Mandatum Lifessa ryhdyttiin varmistamaan asiakaskokemien tasalaatuisuutta Mandatum Lifen Pohjois-Suomen yritysmyyntiyksikössä haluttiin parantaa asiakaskohtaamisia ja vahvistaa myyjien keskinäistä tukea. Balentorin uudenlaisella ryhmävalmennuksen ja johtajan coachingin yhdistelmällä syntyi tulosta: myyjät alkoivat myydä ratkaisuja ja auttaa toisiaan, johtaja taas innostui ulkopuolisen…

read more
KSSHP
Esihenkilötyöhön aitoa muutosta

Keski-Suomen sairaanhoitopiiri – Esihenkilötyöhön aitoa muutosta Sairaalan henkilöstökyselyn käsittelyyn ja johtamiseen tehoa esihenkilöstötyön kehittämisellä Työelämän laatu ja johtamisen kehittäminen ovat Keski-Suomen sairaanhoitopiirille tärkeitä strategisia tavoitteita. Esihenkilövalmennuksissa taloon luodaan yhdenmukaista johtamiskulttuuria, jossa kuunnellaan henkilöstöä herkällä korvalla. Keski-Suomen sairaanhoitopiirissä johtamista kehitetään harkitusti kokonaisuutena. – Pari vuotta sitten…

read more
OP
Asiakaspalvelua kehittämällä aitoa muutosta arkeen

Keski-Suomen Osuuspankki – Asiakaspalvelua kehittämällä aitoa muutosta arkeen Tiiviillä yhteistyöllä säväyttäviä asiakaskokemuksia ja aitoa muutosta Keski-Suomen Osuuspankissa haluttiin löytää tapa hoitaa henkilöasiakkuuksia kokonaisvaltaisesti. Kun asiakaspalvelun kokoonpanot uudistettiin, ja kukin oivalsi omat vaikutusmahdollisuutensa, tiimit alkoivat puhaltaa yhteen hiileen. Asiakkaat saavat pankissa saman katon alta vakuutus-, rahoitus-…

read more
Pitney Powes
Myyntiin muutosta kehittämällä oikeita asioita

Pitney Bowes – Myyntiin muutosta kehittämällä oikeita asioita Aktiivinen kehitystyö vauhditti Pitney Bowesin myynnin kasvua Pitney Bowesin päätuotteen, postimaksukoneen kysyntä on laskenut perinteisten postilähetysten vähenemisen myötä. Suomessa postimaksukonemarkkinoita johtava Pitney Bowes Oy ei tyytynyt toimimaan murroksen ehdoilla, vaan käynnisti vastaiskun pitkäkestoisella myyntivalmennuksella. Myynti kasvoi vuoden…

read more
Isku Interior
Myynnin kehittämisellä aitoja tuloksia

Isku Interior – Myynnin kehittämisellä aitoja tuloksia Iskun myyntitiimi löysi erilaisuuden vahvuudekseen Iskulaiset oivalsivat Balentorin myyjävalmennuksessa vahvuutensa – kyvyn ammentaa erilaisuudesta. Huipputulosta ei saavuteta sillä, että opetellaan toistamaan valmiiksi kirjoitettua mantraa, vaan myyjän on pistettävä kohtaamisessa peliin oma persoonansa. Isku Interiorin 80-henkinen myyntihenkilöstön ryhmä tsemppasi…

read more
Stryker Finland Kokonaisvaltainen muutos voi alkaa myynnistä

Stryker Finland – Kokonaisvaltainen muutos voi alkaa myynnistä Strykerin myyntityön uudet mahdollisuudet Terveydenhuoltoalan yritys Strykerissä päätettiin panostaa asiakaslähtöisen myyntityön kehittämiseen. Valmennuskumppanin toivottiin tarjoavan jotain uutta ja räätälöityä. Balentorin huolellinen perehtyminen ja näkemyksellinen ratkaisumalli erottuivat muista. Investointi on maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin. Ensitöikseen valmentaja selvitti valmennettaviensa…

read more
Canon Myyntiin muutosta uudella vaihteella

Canon – Myyntiin muutosta uudella vaihteella Hyvä asiakaspalvelija hallitsee kokonaisuuden Jos haluaa lisätä myyntiä, täytyy myydä enemmän. Mutta miten tämä onnistuu ilman tyrkyttämistä? Fiksulla asiakaspalvelulla. Se, että myydään vain ostaville asiakkaille tai huolletaan vain kopiokone, on taakse jäänyttä asiakaspalvelua. Lisämyynti syntyy siitä, että asiakasta palvellaan…

read more
Rovio
Johtamista kehittämällä raivokkaaseen kasvuun

Rovio – Johtamista kehittämällä raivokkaaseen kasvuun Esihenkilöt oivalsivat roolinsa vihaisten lintujen kotipesässä Vauhdilla kasvaneessa Roviossa haluttiin selkeyttää esihenkilöiden perustehtävää ja yhtenäistää johtamiskäytäntöjä. Balentorin esihenkilövalmennuksessa osallistujille hahmottui, että johtaminen on heidän päätyönsä, ja siinä kehittyminen vie aikaa. Lisäksi he jakoivat toisilleen tavoitteiden konkretisoimiseen ja vertaistuen lisäämiseen…

read more
Sotka
Myynnin johtamisella muutoksen polulle

Sotka – Myynnin johtamisella muutoksen polulle Sotkassa selkeät tavoitteet vauhdittavat myyntiä Huonekaluketju Sotkassa haluttiin ottaa kehitysloikka myynnin johtamisessa. Selkeät tavoitteet ja suunnitelmallisuus tuovat tehoa myyntiin. Sitoutuminen paranee, kun asioita kehitetään porukalla keskustellen. Huonekaluyhtiö on viime vuosina kasvanut ja tehnyt tulosta taantumasta huolimatta. Vakaa tilanne auttoi…

read more
Keski-Suomen Osuuspankki
Aidon muutoksen osa: vertaisoppiminen

Keski-Suomen Osuuspankki – Aidon muutoksen osa: vertaisoppiminen Johdetulla vertaisoppimisella parhaat käytännöt esiin Miten hiljainen tieto ja tehokkaat toimintatavat saadaan koko yhteisön käyttöön? Kuinka työntekijät innostetaan kehittämään omaa tekemistään? Johdettu vertaisoppiminen on innovatiivinen valmennusmenetelmä, jolla luodaan tuloksellista toimintakulttuuria, mutta miten tätä hyödynnettiin Keski-Suomen Osuuspankin ja Balentorin…

read more
Ixonos
Johtamisella oikea suunta muutokseen

Ixonos – Johtamisella oikea suunta muutokseen Johtamiskompassi näyttää suunnan Ixonosissa Teknologiayritys Ixonos huomasi tarvetta johtajasparraukselle, johon otettiin mukaan useampi avainhenkilö johtotasolta. Näin yhteistyöstä saatiin hyvin laajasti kerrytettävä hyöty ja asiat on helpompi viedä arkeen. Pureuduimme niin kutsun johtajuuskompassin ajatusmaailmaan ja siihen, mitä se käytännössä tarkoittaa…

read more