image Netum – Asiakaskokemuksen mittaaminen

Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Paytrail – Asiakaskokemus- ja myyntivalmennus

Arkea ravistelevaa muutosta asiakaskokemukseen

Verkkomaksujen välittäjä Paytrail painottaa myynnissään tuputtamisen vastakohtaa – heillä halutaan aidosti ratkaista asiakkaan ongelma tai haaste, jonka ratkaisu usein löytyy Paytrailin palveluista. Tärkeitä arvoja ei Paytraililta tarvitse kahta kertaa kysyä. Yrityskulttuuri ja työntekijöiden hyvinvointi ovat ykkösprioriteetteina. Työntekijöistä halutaan pitää huolta, jonka seurauksena työntekijät ovat tyytyväisiä ja poistuma sekä vaihtuma ovat erittäin pieniä. Tarve kehittymiselle lähtee aina työntekijöiden aloitteesta. Paytrail valittiinkin Great Place To Work sarjansa toiseksi. Paytrailin myyntijohtaja Johannes Kumpukoski otti yhteistyöstä kertomisen mahdollisuuden ilolla vastaan.

Miten hedelmällisen yhteistyön siemen istutettiin?

– Yhteistyö lähti liikkeelle entisen myyntijohtajamme toimesta, joka oli päättänyt valita Balentorin vetämään myyntivalmennuksiamme. Itse astuin kuvioihin reilu vuosi sitten ja ajattelin, että mitä sitä hyvää vaihtamaan, joten Balentorin kanssa jatkettiin myös avainasiakkuustoiminnan valmennukseen. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Balentorin yritysvalmentajaan, Teemu Kaakiseen. Asioita kerrotaan ja painotetaan myös workshoppia ja heitetään hyviä ideoita, haastetaan ja sparrataan. Se on erittäin hyvä tyyli!

Balentor on auttanut kehittämään muun muassa avainasiakkuustoimintaa ja asiakaskokemusta. Paytraililla ei käytännössä ollut aiempaa yhtenäistä mallia tai toimintatapoja avainasiakkuuksien hoidolle, joten yhteistyö sopi kuin nenä päähän.

Tavoitteena yksilökehittyminen ja avainasiakkuuksien hallinnan nostaminen hyvästä parhaaksi!

Asiakaspalvelu Paytraililla on yhtä Suomen parhaimmista ja Balentorin kanssa on tehty yhteistyötä myös asiakaskokemuksen tiimoilta. Kysymyksiin vastataan nopeilla vastausajoilla tai ohjataan oikeaan suuntaan. Parhaillakin on kuitenkin aina kehittämisen varaa. Myyntivalmennuksien tavoitteena on ollut saada lisää osaamista myyjille eli kehittää myyjäkohtaista vaikuttavuutta. Lisäksi on sparrailtu myyntityötä ja vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa, jotta kokonaisvaltainen asiakaskokemus saataisiin halutulle tasolle. Ydintavoitteena toiminnan taustalla oli avainasiakkuuksien hallinnan kehittäminen. Yhdessä näillä toimilla on pyritty kasvattamaan asiakasmääriä, yksittäisten asiakkuuksien arvoa ja sitä kautta myös liikevaihtoa entistä paremmaksi.

MYYNTIMÄÄRÄT OVAT KASVANEET
20-30%
KAPPALEMÄÄRÄLLISESTI VERRATTUNA KAHDEN VUODEN TAKAISEEN.

Mitä vaiheita muutospolulla on ollut?

– Tarve on yleensä lähtenyt myyntitiimin jäseniltä, jotka ovat miettineet, minkälaista koulutusta he itse haluaisivat. Tämän jälkeen ollaan oltu yhteydessä Balentorin valmentajaan ja pyöritelty ideaa yhdessä. Pohdittiin, minkälaista toiminta on tähän mennessä ollut, minkälaista se on nyt ja minkälaista se tulevaisuudessa voisi olla – mikä olisi se täydellinen malli? Tarve ja ratkaisu puhuvat siis vahvasti koko prosessin ajan.

Balentorin kanssa toimiminen oli erittäin helppoa ja saatiin sparrausta, ei vastauksia.

Paytraililla on pyritty menemään erittäin tarkasti sen mukaan, mitä yhteistyöstä on saatu irti ja toimintamallit on osittain jo viety käytäntöön ja osaa ollaan lanseeraamassa parhaillaan.

– Meillä onnistumiseen vaikutti se, että ihmiset olivat sitoutuneita. Motivaatio oli kohdallaan. Lisäksi Balentorin kanssa toimiminen oli erittäin helppoa ja saatiin sparrausta, ei vastauksia. Saimme siis yhdessä pohtia, mitä kannattaisi tehdä. Yhteistyö on sujunut ylipäätään hyvin eli voin vahvasti suositella Balentoria kumppaniksi.


Paytrail on 2007 perustettu entinen Suomen verkkomaksut. Paytrail välittää verkkomaksuja kaikessa laillisessa liiketoiminnassa eli asiakaskuntaan kuuluu muun muassa verkkokauppoja, ilmoittautumisjärjestelmiä, varausjärjestelmiä, lahjotuksia ja lipunmyyntiä. Paytraililla on n. 6300 yritysasiakasta. Paytrailin slogan on ollut jo kauan ”Kauppiaan paras kaveri.” eli Paytrail ei tarjoa pelkästään verkkomaksupalvelua, vaan myös paljon erinomaisia materiaaleja siihen, että verkkokauppias pystyy kehittämään toimintaansa.


Asiakastarina

Paytrail – Asiakaskokemus- ja myyntivalmennus

Arkea ravistelevaa muutosta asiakaskokemukseen. Paytrailin myyntijohtaja Johannes Kumpukoski otti yhteistyöstä kertomisen mahdollisuuden ilolla vastaan.

Ota yhteyttä

Haluatko kuulla lisää muutoksen vauhdittamisesta?