Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





  • Strateginen asiakastutkimus

Etusivu  »  Palvelumme  »  Tutkimus- ja konsultointipalvelut  »  Strateginen asiakastutkimus

Asiakaskokemus ja myynti

Strateginen asiakastutkimus

Strateginen asiakastutkimuksemme auttaa organisaatiotasi olemaan askeleen edellä kilpailijoitasi. Me selvitämme asiakkaidenne odotukset tuotteiden ja palveluiden kehittämiselle sekä tulevaisuuden yhteistyölle. Asiakkaiden syvällinen ymmärtäminen auttaa sekä strategisessa päätöksenteossa että liiketoiminnan kehittämisessä.

Strateginen asiakastutkimus on kokonaisvaltainen tutkimus, joka sisältää sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä. Tutkimus toteutetaan haastattelemalla avainhenkilöitä sekä sähköisiä kyselyitä hyödyntäen. Saatte käyttöönne yksityiskohtaisen raportin, joka koostetaan tutkimustuloksista. Lisäksi luomme tuloksien pohjalta havainnollistavan analyysin, joka sisältää asiakaskohtaiset toimenpidesuositukset.

Kohderyhmät tarpeesi mukaan

Strategista asiakastutkimusta voidaan hyödyntää moneen eri tarpeeseen ja kohdentaa useisiin kohderyhmiin. Mahdollisia tutkittavia kohderyhmiä voivat olla muun muassa:

  • Nykyiset asiakkaat
  • Potentiaaliset asiakkaat
  • Hiipuvat ja entiset asiakkaat

Strateginen asiakastutkimus voidaan toteuttaa myös sidosryhmille, henkilöstölle, alihankkijoille ja toimittajille.

Faktatietoa päätöksenteon tueksi

Vaikuttava myynnin ja asiakkuuksien johtaminen edellyttää analyyttista tietoa menneestä ja nykyhetkestä. Strategisen päätöksenteon kannalta on kuitenkin tärkeintä saada selkeä tilannekuva asiakkaiden tulevaisuuden tarpeista ja odotuksista. Strategisella asiakastutkimuksella selvitetään asiakkaan odotukset, kokemukset ja toiveet, joilla asiakassuhteita voidaan kehittää kannattavampaan suuntaan.

Strategisen asiakastutkimuksen tärkein vaihe on sisällön suunnittelu. Kysymykset muotoillaan siten, että ongelmien sijaan asiakkaat tuottavat ratkaisuja. Tutkimuksen sisällöstä tehdään looginen ja riittävän tiivis, eikä asiakkailta kysytä asioita, jotka ovat jo tiedossa. Kokoamme tutkimustuloksista yksityiskohtaisen raportin sekä tarkan analyysin.

Huomioimme raporteissa myös organisaationne omat kohderyhmät – esimerkiksi johdolle tuotetaan tiivis esitys tärkeimpiä havaintoja painottaen.

Lue lisää tavastamme toteuttaa asiakastutkimus.

Ota yhteyttä

Milla Hämäläinen
Kehitysasiantuntija
050 574 2800
milla.hamalainen@balentor.fi

Asiakastutkimus ja myyjäarviointi referenssejä

Olemme toimineet yli 20 vuoden ajan lukuisten yritysten kehityskumppanina.