Strateginen asiakastutkimus
Strateginen asiakastutkimus
Strateginen asiakastutkimuksemme auttaa organisaatiotasi olemaan askeleen edellä kilpailijoitasi. Me selvitämme asiakkaidenne odotukset tuotteiden ja palveluiden kehittämiselle sekä tulevaisuuden yhteistyölle. Asiakkaiden syvällinen ymmärtäminen auttaa sekä strategisessa päätöksenteossa että liiketoiminnan kehittämisessä.
Strateginen asiakastutkimus on kokonaisvaltainen tutkimus, joka sisältää sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä. Tutkimus toteutetaan haastattelemalla avainhenkilöitä sekä sähköisiä kyselyitä hyödyntäen. Saatte käyttöönne yksityiskohtaisen raportin, joka koostetaan tutkimustuloksista. Lisäksi luomme tuloksien pohjalta havainnollistavan analyysin, joka sisältää asiakaskohtaiset toimenpidesuositukset.
Kohderyhmät tarpeesi mukaan
Strategista asiakastutkimusta voidaan hyödyntää moneen eri tarpeeseen ja kohdentaa useisiin kohderyhmiin. Mahdollisia tutkittavia kohderyhmiä voivat olla muun muassa:
- Nykyiset asiakkaat
- Potentiaaliset asiakkaat
- Hiipuvat ja entiset asiakkaat
Strateginen asiakastutkimus voidaan toteuttaa myös sidosryhmille, henkilöstölle, alihankkijoille ja toimittajille.
Faktatietoa päätöksenteon tueksi
Vaikuttava myynnin ja asiakkuuksien johtaminen edellyttää analyyttista tietoa menneestä ja nykyhetkestä. Strategisen päätöksenteon kannalta on kuitenkin tärkeintä saada selkeä tilannekuva asiakkaiden tulevaisuuden tarpeista ja odotuksista. Strategisella asiakastutkimuksella selvitetään asiakkaan odotukset, kokemukset ja toiveet, joilla asiakassuhteita voidaan kehittää kannattavampaan suuntaan.
Strategisen asiakastutkimuksen tärkein vaihe on sisällön suunnittelu. Kysymykset muotoillaan siten, että ongelmien sijaan asiakkaat tuottavat ratkaisuja. Tutkimuksen sisällöstä tehdään looginen ja riittävän tiivis, eikä asiakkailta kysytä asioita, jotka ovat jo tiedossa. Kokoamme tutkimustuloksista yksityiskohtaisen raportin sekä tarkan analyysin.
Huomioimme raporteissa myös organisaationne omat kohderyhmät – esimerkiksi johdolle tuotetaan tiivis esitys tärkeimpiä havaintoja painottaen.
Ota yhteyttä

Jouni Kahelin
Tutkimusjohtaja
0400 894 959
jouni.kahelin@balentor.fi
Lue lisää tutkimus- ja analytiikkapalveluiden hyödyntämisestä muutoksen tukena
Tutustu asiakascaseihimme
Asiakastutkimus ja myyjäarviointi referenssejä
Olemme toimineet yli 20 vuoden ajan lukuisten yritysten kehityskumppanina.























Kumppaneitamme tutkimus- ja konsultointipalveluissa

Innovatiivinen kumppani SHL mahdollistaa oivalluttavia ratkaisuja liiketoiminnan kehittämiseen.

Maailmanluokan kumppani Fuel50 tuo vauhtia strategiseen osaamisen kehittämiseen ja muutokseen.