Asiakastutkimus
Asiakastutkimus
Tyytyväiset asiakkaat ovat liiketoiminnan ydin, joten asiakastyytyväisyyteen panostaminen on todella tärkeää. Kun kaikki muu on kopioitavissa, on asiakastyytyväisyys yrityksen tärkein kilpailukeino. Erinomaisessa asiakaskokemuksessa on kyse siitä, kuinka hyvin asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin pystytään vastaamaan. Kun tässä onnistutaan, on tuloksena asiakkaiden yhteistyöstä kokeman arvon, suositteluhalukkuuden ja uskollisuuden kasvu.
Asiakastutkimuksemme kertoo selkeästi, miltä osin asiakkaiden odotuksiin pystytään vastaamaan ja miltä osin ei. Kehityskohteiden tunnistaminen asiakaskokemuksen parantamiseksi on oleellista, mutta aivan yhtä tärkeää on tietää ne asiat, joihin asiakkaanne ovat tyytyväisiä – ne kun toimivat yrityksenne kilpailuetuina, joita voidaan edelleen vahvistaa.
Asiakaskokemuksen parantaminen vaatii selkeän kuvan lähtötilanteesta
Asiakaskokemuksen mittaaminen vain mittaamisen vuoksi harvoin edistää yrityksen liiketoimintaa, mutta kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen kehittämisessä asiakastutkimuksella on merkittävä rooli. Kun asiakastutkimus linkitetään strategisiin tavoitteisiin, voidaan liiketoiminnan kehittämistä suunnata todennettujen tulosten pohjalta – asiakaskokemuksen parantaminen ilman selvää kuvaa lähtötilanteesta on käytännössä mahdotonta.
Asiakastutkimuksen sisältö vaatii säännöllistä päivittämistä
Usein asiakastutkimus tehdään samalla kyselyrungolla, jota on käytetty aikojen alusta asti. Ennen tutkimuksen aloittamista on syytä varmistaa, että kyselyn sisältö on päivitetty tähän aikaan, kysely mittaa oikeita asioita ja palvelee sekä asiakasta että liiketoimintaanne:
- Tutkitaanko oikeaa kohderyhmää, oikeata asiakassegmenttiä ja oikeassa asiakkuuden vaiheessa?
- Mitataanko asiakkaiden kokemusta ja kartoitetaanko tulevaisuuden odotuksia?
- Onko uusien palvelukanavien muutos huomioitu kyselyssä?
Me toteutamme asiakastutkimuksen nopeasti ja helposti sekä räätälöimme kyselyn sisällön tarpeidenne mukaan. Tutkimus toteutetaan sähköisiä kyselyitä hyödyntäen. Saatte käyttöönne yksityiskohtaisen raportin, joka koostetaan tutkimustuloksista. Lisäksi luomme tuloksien pohjalta havainnollistavan analyysin jatkokäyttöä varten ja johtamisen tueksi.
Ota yhteyttä

Jouni Kahelin
Tutkimusjohtaja
0400 894 959
jouni.kahelin@balentor.fi
Lue lisää tutkimus- ja analytiikkapalveluiden hyödyntämisestä muutoksen vauhdittamisessa
Tutustu asiakascaseihimme
Kumppaneitamme tutkimus- ja konsultointipalveluissa

Innovatiivinen kumppani SHL mahdollistaa oivalluttavia ratkaisuja liiketoiminnan kehittämiseen.

Maailmanluokan kumppani Fuel50 tuo vauhtia strategiseen osaamisen kehittämiseen ja muutokseen.