Vaikuttava neuvottelutaito -myyntivalmennus

Vaikuttava neuvottelutaito

Pääsetkö asiakkaan mieleen – hallitsetko neuvottelun taidon?

Vaikuttava neuvottelutaito on taitolaji, jossa koskaan ei tulla valmiiksi. Vaikuttava neuvottelu on ihmisosaamista ja viestintää. Se edellyttää myyjältä oikeaa tilanteen hahmottamista, ihmistyyppien tuntemista, tunneälyä sekä kykyä rakentaa luottamusta, käsitellä ostamisen esteitä sekä johtaa keskustelua positiiviseen lopputulokseen. Sanotaan, että myyjän tärkein työpaikka on asiakkaan mielessä, neuvottelutaito on avain sinne.

Vaikuttavan neuvottelutaidon valmennuksessa syvennytään eri ostajapersooniin, heille luontaiseen tapaan ajatella ja toimia ostopäätöstä tehtäessä. Ostajapersoonien kautta peilataan itselle luontaisen myymisen tavan toimivuutta ja tarvittavia kehityskohteita oman vaikuttavuuden parantamiseksi.

Valmennuksen aikana suunnitellaan ja harjoitellaan myyntityössä tarvittavia keskeisiä neuvottelu- ja viestintätaitoja mm. kilpailijoista positiivisesti erottuvan yritysesittelyn toteuttamiseen, asiakkaan kiinnostuksen herättämiseen ja tarpeiden kartoittamiseen sekä asiakashyötyjen kautta viestintään.

Olemme koostaneet tähän blogiin vinkkimme, miten myyjä pystyy parantamaan oman myyntityönsä vaikuttavuutta.

Valmennus tuo myyjille myös työkaluja vaikuttavaan kysymystekniikkaan sekä asiakkaan ostamisen esteiden käsittelyyn. Valmennuksen kautta yritykselle voidaan luoda yhteinen vaikuttavan myynnin tapa toimia malli, jonka kautta voidaan tukea myynnin tasalaatuisuutta ja uusien myyjien onnistunutta sisäänajoa.

  • Osaatteko tunnistaa eri ostajatyypit?
  • Hyödynnättekö myyntityössä tunneälyä ja ihmistuntemusta?
  • Onko myyjillä keinovalikoimaa hoitaa eri neuvottelutilanteet onnistuneesti?
  • Kuinka hyvin onnistutte käsittelemään asiakkaidenne ostamisen esteitä?
  • Missä neuvottelutaidon osa-alueissa teidän on tärkeää seuraavana kehittyä?