Ratkaisumyyntivalmennus
Ratkaisumyynti on avain kilpailuetuun nykymarkkinoilla
Nykymarkkinoilla perinteinen tuotemyynti ei enää riitä: kilpailu on kovaa, yrityksien tarjonta on monipuolistunut ja yhä useampi tarjoaa tuotteidensa tueksi myös palvelua. Ratkaisumyynti mahdollistaa markkinoilla erottautumisen, sillä asiakastarpeiden ymmärtämisellä ja ratkaisujen tarjoamisella saavutetaan tyytyväisiä asiakkaita, jotka tekevät myönteisen ostopäätöksen kerta toisensa jälkeen ja varmistavat täten tulevaisuuden myyntivirrat yrityksellesi.
Ratkaisumyynnin valmennuksessa luodaan työkalut, toimintamallit ja osaaminen joiden kautta myyjät pystyvät toimimaan asiakkaidensa luotettavina neuvonantajina. Valmennuksen kautta lisätään myyjien ymmärrystä asiakkaiden liiketoiminnasta, tarpeista ja odotuksista. Tämä tieto kytketään oman yrityksen kykyyn ratkaista asiakkaan ongelmat ja tuottaa mitattavaa hyötyä asiakkaille.
Ratkaisumyynnin kautta myyjille luodaan osaaminen neuvotella eri ostajapersoonien kanssa, ymmärtää heidän tarpeitaan, toiveitaan ja hankintatapaansa. Keskeisessä roolissa ratkaisumyynnin kehittämisessä on asiakkaiden kohtaaminen, vuorovaikutus- ja neuvottelutaidot sekä kyky viestiä vaikuttavasti. Ratkaisumyynnin valmennuksen avulla yritykset voivat erottautua kilpailijoista paremman asiakaskokemuksen ja tuloksellisen myynnin kautta.
- Pystyvätkö myyjänne tuottamaan lisäarvoa asiakkailleen?
- Koetteko saavuttaneenne luottokumppanin aseman asiakkaissanne?
- Tarvitsetteko myyjiltänne entistä vahvempaa asiakas- ja liiketoimintaosaamista?
- Haluatteko siirtyä tuotelähtöisestä myyntitavasta ratkaisumyynnin toimintamalliin?
- Haluatteko erottautua toimialanne muista myyntiorganisaatioista?
- Aiheuttaako toimintaympäristön muutos vaatimuksia myyntitapanne kehittämiseen?