Etämyyntivalmennus
Myynnin monikanavaisuus
On sanomattakin selvää, että niin nyt kuin tulevaisuudessa myynti yhä enimmissä määrin tapahtuu monikanavaisesti etänä. Myyjä kohtaa asiakkaita niin videoneuvotteluissa, puhelimen välityksellä, somessa kuin chatissa. Etämyynnissä vaikuttamisen taidot tulee hioa asiakaskohtaamisen kanavaan sopivaksi.
Etämyyntivalmennuksessa yritykselle ja sen myyjille luodaan tai päivitetään monikanavaisen etämyynnin prosessi ja tarvittava osaaminen vaikuttavaan etämyyntityöhön oli kyseessä sitten digitaaliset kanavat tai puhelinmyynti. Valmennuksen aikana yritykselle suunnitellaan ja käyttöönotetaan monikanavaisen myynnin malli sisältäen eri kohtaamispisteiden suunnittelun ensikontaktista kauppaan.
Etämyyntivalmennuksessa suunnitellaan mm. toimiva asiakkaiden kiinnostuksen herättämisen tapa myyntikanava/-väline kohtaisesti, harjoitellaan eri neuvottelutilanteiden toteuttamista etäneuvottelun välineiden kautta tai esimerkiksi chatissa, kuten ensitapaamisen toteuttaminen tai ratkaisun esittely. Tämän lisäksi valmennuksessa suunnitellaan ja harjoitellaan etämyynnissä toimivia neuvottelutekniikoita ja aineistoja mm. asiakastarpeen kartoittamiseen sekä ratkaisun tai tarjouksen esittämiseen. Valmennuskertojen välillä myyjät toteuttavat sovittuja etämyynnin käytännön tehtäviä omien asiakkaidensa kanssa eri myyntikanavissa.
- Hyödynnättekö monikanavaisen myynnin tarjoamat mahdollisuudet täysimääräisesti?
- Tapahtuuko myyntinne oikeissa kanavissa?
- Osaavatko teidän myyjät käyttää nykyaikaisia etämyynnin työkaluja ja ohjelmistoja?
- Onko teillä toimiva myyntiprosessi monikanavaisen etämyynnin toteuttamiseen?
- Onko teidän myyjien neuvottelutaitoa kehitetty huomioiden myyntikanavan erityispiirteet?