Asiakkaiden strateginen segmentointi
Strateginen ote asiakkuuksiin tuo kasvua ja kilpailuetua
Asiakkuusstrategian tarkoitus on varmistaa, että yritys hoitaa ja kehittää sille tärkeitä asiakkaita niiden arvon ja potentiaalin mukaan. Asiakkuusstrategia tuo yritykselle selkeyttä asiakkuuksien hallintaan, asiakasviestintään sekä tuote- ja palvelukehitykseen. Asiakkuusstrategian mahdollistaa eri asiakasryhmien tarpeiden ja odotusten erojen ymmärtämisen ja oman toiminnan asiakaskeskeisyyden kehittämisen.
Mitä on asiakkuusstrategiatyö?
Asiakkuusstrategiaa laadittaessa selkeytetään yrityksen tahtotila ja tavoitteet asiakkuustyöhön liittyen. Strategiatyössä analysoidaan yrityksen nykyistä asiakasrakennetta, asiakkuuksien elinkaarta, asiakkaiden ostokäyttäytymistä sekä niiden tulevaisuuden potentiaalia. Osana asiakkuusstrategiatyötä selvitetään asiakkuuksien kokemusta ja tulevaisuuden odotuksia.
Miksi asiakkuusstrategiatyötä kannattaa tehdä kanssamme?
Asiakkuusstrategian kautta luodaan yrityksen asiakkaiden segmentointimalli, eri ostajatyypit, suunnitellaan asiakkuuden hoitomalli, tarvittavat kehitystoimet sekä asiakkuuden hoidon vuosikello. Eri asiakaskohtaamispisteiden osalta määritellään tavoitteet ja toimintamallit, jotka viedään käytäntöön. Asiakkuuksien johtamista varten suunnitellaan mittarit, joiden kautta asiakasstrategian toteuttamista voidaan seurata ja johtaa. Me varmistamme ja tuemme oikeiden mallien luomisessa. Yli 30 vuoden kokemuksella autamme teitä luomaan parhaimmat käytännöt yrityksellenne sekä varmistamme käyttöönoton yrityksenne arjessa.
Miten on?
- Ovatko asiakkuutenne kannattavia?
- Onko teille selkeä strategia ja suunnitelma, kuinka haluatte asiakkuuksianne kehittää?
- Tiedättekö asiakkaidenne kokemukset ja tulevaisuuden odotukset?
- Toteuttaako henkilöstö teidän asiakkuusstrategiaa käytännössä?