Asiakaskokemuksen kehittäminen

Asiakaskokemus

Asiakaskokemuksen kehittäminen

Asiakaskokemuksen kehittäminen on usean osatekijän summa. Asiakaskokemuksen kehittämisessä on keskeistä hahmottaa asiakkaan näkökulmasta keskeiset hänen kokemukseensa vaikuttavat tekijät. Asiakaskokemuksen kehittämiseen liittyy keskeisesti asiakkaiden syvempi ymmärtäminen, palveluiden asiakaskeskeinen muotoilu, digitaalisen asioinnin toimivuus, henkilöstön osaaminen ja yrityksen palvelukulttuuri. Paras lopputulos asiakaskokemuksen kehittämisessä saavutetaan, kun onnistutaan yhdistämään nopeasti asiakkaalle näkyvien toimenpiteiden toteutus systemaattiseen yrityksen toimintatapoja, kulttuuria ja johtamista kehittävään keskipitkän aikavälin systemaattiseen kehittämiseen.

Autamme asiakkaidemme asiakaskokemuksen kehittämistä mm. seuraavissa teemoissa:

  • Asiakaskokemusstrategian ja kehitysohjelman laadinta
  • Strateginen asiakasymmärryksen syventäminen ja datan analysointi
  • Palvelupolkujen ja -prosessien analysointi sekä kehittäminen
  • Operatiivisen asiakaskokemuksen mittaaminen ja kehittäminen
  • Yhteiskehittäminen yhdessä asiakkaiden kanssa
  • Asiakaskokemusta parantavien kehitystoimenpiteiden suunnittelu ja toteutus
  • Asiakaspalvelukulttuurin ja osaamisen kehittäminen
  • Asiakaskokemuksen johtaminen
  • Monikanavaisen asiakaspalvelun kehittäminen

Voimme toimia asiakkaiden tukena hyvin monipuolisissa rooleissa ja teemoissa asiakaskokemuksen kehittämiseen liittyen. Voimme toteuttaa tutkimuksia ja analysoida dataa, auttaa strategian laadinnassa, konkretisoida muutostarpeen ja tarvittavat kehitystoimet, valmentaa henkilöstöä ja esimiehiä sekä toimia asiakaskokeisen muutoksen läpiviennin muutosjohtajina tai käsipareina.