Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?





    #Myyntipodi

    Podcast

    #Myyntipodi

    #Myyntipodi käsittelee Uuden ajan myynnin kiemuroita ja jakautuu kolmen tyylisiin jaksoihin: dialogit, monologit ja trialogit eli vierasjaksot. Puhujina myyntimogulit Kert Kenner ja Sani Leino, jotka kirjoittivat myös suositun #Myyntikirjan yhdessä. Nämä asiantuntijat luovat lyömättömän combon, josta jokainen kuulija varmasti saa ideoita omaan myyntityöhönsä!

    Kuuntele, inspiroidu ja ole yhteydessä, niin jatketaan keskustelua!

    #1 Myynnin tarvittava tasonnosto

    Miten Uuden ajan myynti poikkeaa tutusta myynnistä? Mitä asiakkaat myyjältä odottavat vuonna 2021 ja mitkä haasteet korostuvat myynnissä?

    21.2.2021 – #1 Myynnin tarvittava tasonnosto (kesto 28:30)

    #2 Myynnin pelikirjan merkitys & rakenne

    Tarvitaanko modernissa myynnissä pelikirjaa ja yhteisiä käytäntöjä vai onko parempi antaa kullekin talentille vapaammat kädet vaeltaa verkossa ja asiakkaiden parissa? Mitä hyötyjä yhteisesti sovitut käytänteet tuovat myyntiin? Miksi yhteisen kielen määrittely on kriittistä?

    28.2.2021 – #2 Myynnin pelikirjan merkitys & rakenne (kesto 21:52)

    #3 Prospektointi - myyntiprosessin ensimmäinen vaihe joka luo pohjan menestyvään myyntiin

    #Myyntipodin ensimmäisessä monologijaksossa Sani Leino avaa ajatusarkkuaan prospektoinnista, joka jää valitettavasti aivan liian vähälle huomiolle todella monen myyjän ja myyntiorganisaation arjessa. Paremmalla prospektoinnilla yksinkertaisesti suuntaat omat myyntiaktiviteettisi oikeanlaisiin asiakkaisiin ja käytät rajallisen aikasi ja energiasi aidosti otollisiin asiakaskandidaatteihin.

    7.3.2021 – #3 Prospektointi – myyntiprosessin ensimmäinen vaihe joka luo pohjan menestyvään myyntiin (kesto 29:07)

    #4 Kontaktointi - Kylmistä kontakteista lämpimiin keskusteluihin

    Miksi kylmäsoitot koetaan niin vaikeana osana myyntiä, että osalle luuri on kuin lyijyä ja puhelimen käteenottaminen pelottaa? Podcastissä käsitellään kontaktointia laajemminkin, mutta mukana myös puhelintyöskentelyn tunnepuolen asiat, esteet ja tietysti onnistumistekijät.

    14.3.2021 – #4 Kontaktointi – Kylmistä kontakteista lämpimiin keskusteluihin (kesto 41:38)

    #5 Myyjän työpaikka on asiakkaan mielessä

    Monet myynnin ammattilaiset ymmärtävät, että myyjä voi tehdä teknisesti kaiken oikein tiukasti myyntiprosessia noudattamalla,
    mutta silti yhteistyö ei pääsekään käynnistymään koska aito yhteys on jäänyt luomatta.

    21.3.2021 – #5 Myyjän työpaikka on asiakkaan mielessä (kesto 30:33)

    #6 Timanttinen myyntineuvottelu

    Kert Kennerin monologijaksossa pohditaan tarkemmin myyntineuvottelun anatomiaa ja keskeisiä onnistumistekijöitä sekä esitellään VALKEA -malli. Mallia voi onnistuneesti soveltaa missä tahansa neuvottelussa uuden asiakkaan kanssa toimialasta riippumatta.

    28.3.2021 – #6 – Timanttinen myyntineuvottelu (kesto 28:05)

    #7 Voittava tarjous!

    Kert Kenner avaa oppejaan ja kokemuksiaan voittavan tarjouksen tekemisestä tai ratkaisun rakentamisesta. Valitettavan usein uusasiakashankinnassa tarjousvaiheeseen ei käytetä enää niin paljon energiaa kuin myynnin muihin vaiheisiin ja se heitetään asiakkaalle
    hyvinkin bulkkimaisesti.

    4.4.2021 – #7 Voittava tarjous! (kesto 20:06)

    #8 Vältä näitä: Tyypillisimmät myyntimokat

    Kymmenien vuosien kokemuksella näiden myyntikonkareiden omallekin uralle on mahtunut sadoittain mahtavia mokia, joista on jäänyt takintaskuun monia oivalluksia, mitä tulisi välttää ja mitä ehkä tehdä eri tavalla jatkossa.

    Tässä jaksossa syvennytäänkin tarkemmin sellaisiin pieniin, mutta tärkeisiin myynnin virheisiin, mitä myyjien tulisi joko välttää kokonaan tai ainakin tunnistaa omassa myyntityössään arjessa.

    11.4.2021 – #8 Vältä näitä: Tyypillisimmät myyntimokat (kesto 50:16)

    #9 Huippumyyjän anatomia? feat. Kim Väisänen

    #Myyntipodin vierasjaksot alkavat viimein! Heti ensimmäisessä jaksossa loppuu ympäripyöreät lätinät, sillä Kert ja Sani saivat ilon ja kunnian saada
    vieraaksi suorasanaisen startup-sijoittajan ja pitkän linjan yrittäjän Kim Väisäsen.

    Moni tuntee Kimin ennenkaikkea sijoittajana, tietokirjailijana, sanavalmiina yrittäjänä tai ’Leijonan Luola’ ohjelman bisnesenkelinä,
    mutta tässä jaksossa avataankin jotain todella kiinnostavaa Kimin tulevaisuudesta. Kim on nimittäin haastatellut
    kuuttatoista kotimaista huippumyyjää ja avaa heidän oppejaan syksyllä ilmestyvässä kirjassaan!

    18.4.2021 – #9 Huippumyyjän anatomia? feat. Kim Väisänen (kesto 1:10:57)

    #10 Rutiinin merkitys ja rikottu ikkuna

    Tässä #Myyntipodin dialogijaksossa Sani & Kert tekivät pienen ihmiskokeen kuulijoilla, rikkomalla totutun rutiinin. Miten mukautua myynnissä kun joku asia vetäisee maton alta ja totutun ja turvallisen rutiinin ylläpitäminen ei olekaan syystä tai toisesta mahdollista?

    Jaksossa keskustellaan siis rutiinien merkityksestä myynnissä ja alleviivataan omien minimistandardien asettamisen tärkeyttä.

    26.4.2021 – #10 – Rutiinin merkitys ja rikottu ikkuna

    (kesto 42:30)

    #11 Follow up - myynnin väheksytyin ja voimakkain vaihe?

    Tässä #Myyntipodin modologijaksossa myyntivalmentaja Sani Leino alleviivaa sovittujen jatkotoimenpiteiden, eli tuttavallsemmin follow upien merkitystä myynnissä. Miksi niin monesti sovitut askelmerkit jäävät hoitamatta, ne hoidetaan viiveellä tai vain välttämättömästi? Syy löytyy lienee tämän myyntiprosessin vaiheen ”arkisuudesta”, jossa pitää tehdä sovitut asiat huolella ja tarmolla, mutta vaatii usein perehtymistä ja pitkäjänteisyyttä, ilman hurmosta.

    2.5.2021 – #11 – Follow up – myynnin väheksytyin ja voimakkain vaihe?

    (kesto 28:41)

    #12 Persoonan ja henkilöbrändin merkitys myynnissä - feat. Petri Matero & Sointu Borg

    Kertin ja Sanin vieraana on tällä kertaa Diilin finaalikaksikko, eli markkinoinnin rokkitähti Petri Matero & Diilin voittanut ja koko kansan hurmannut Sointu Borg!

    Vaikka tottakai hyppäsimme hetkeksi Diilin taustoihin, keskustelimme myös myynnin ja markkinoinnin ajatuksista ja erityisesti persoonan ja henkilöbrändin merkityksestä myynnissä.

    9.5.2021 – #12 Persoonan ja henkilöbrändin merkitys myynnissä – feat. Petri Matero & Sointu Borg

    (kesto 56:03)

    #13 Always Be Closing?

    Käydäänkö yhdessä Sani Leinon toimesta läpi myynnin puhutuinta aihetta eli klousaamista?

    Klousaaminen on myynnin historian saatossa saanut huvittaviakin piirteitä korostuksissaan. On tietysti totta, että mikäli puhutaan esimerkiksi kaupanpäättämisestä, ilman positiivista päätöstä etenemisestä, ei ole kaupallista yhteistyötäkään, eikä siten kaupallista asiakassuhdetta. Näin kaikki sitä ennen on ollut mukavaa keskustelua, oppimista tai muuta suhteenluontia. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että myyntiprosessi ei ollut onnistunut, koska myyjä ”ei onnistut klousaamaan”.

    16.5.2021 – #13 Always Be Closing?

    (kesto 31:06)

    #14 Uuden ajan B2B myyntikonsepti

    Tässä #Myyntipodin monologijaksossa käydään Kert Kennerin toimesta läpi ’Uuden ajan B2B myyntikonseptia’. Jakso ei keskity tällä kertaa mihinkään yksittäiseen myynnin vaiheeseen, vaan nostaa esiin ne kaikki osa-alueet mitä pitää hanskata saadaksesi myyntisi rokkaamaan.

    23.5.2021 – #14 Uuden ajan B2B myyntikonsepti

    (kesto 32:53)

    #15 Miljoonamyyjä - Miten miljoonamyyjät toimivat ja voittavat isoja diilejä? Vieraana Jan Ropponen

    Miljoonamyyjät! Vieraana ’Miljoonamyyjä’ kirjan kirjoittanut myyntivalmentaja Jan Ropponen. Jan on julkaisut viimeisten vuosien aikana useita tietokirjoja Suomeksi ja Englanniksi ja tällä kerralla syväkäsittelyssä on tuorein tietokirja, jossa Jan tutki ja haastatteli 34 oman alansa huippumyyjiä ja pyrki aukipurkamaan millaisia toimintatapoja heillä on ja miten he lähestyvät myyntiä ja erilaisia myynnin projekteja.

    30.5.2021 – #15 Miljoonamyyjä – Miten miljoonamyyjät toimivat ja voittavat isoja diilejä? Vieraana Jan Ropponen

    (kesto 53:55)

    #16 Myynnin 2020-luvun dashboard

    Mologijaksossa Kert Kenner sukeltaa myynnin mittaamisen ihmeelliseen maailmaan.

    Jakson teemana on tällä kerralla kysymys: Millainen on myynnin 2020-luvun dashboard?

    6.6.2021 -#16 Myynnin 2020-luvun dashboard

    (kesto 29:13)

    #17 Voittava asenne myynnissä

    Mikä on asenteen merkitys myyntityössä?

    Kaikki myynnin parissa työskennelleet tietävät, että vaikka oikeanlainen asenne ei yksin olekaan aina avain menestykseen,
    on oikeanlaisella asenteella mahdollisuus siirtää vuoria ja tehdä timanttista tulosta resursseistakin riippumatta. Kuuntele Sani Leinon monologijakso!

    13.6.2021 -#17 Voittava asenne myynnissä

    (kesto 34:53)

    #18 Kaizen - jatkuva parantaminen myynnissä

    Ensimmäisen kauden viimeinen jakso!

    Sani & Kert keskustelevat, miten toteuttaa Kaizen ajattelua myynnissä.
    Kaizen tarkoittaa jatkuvaa pienten askelten parantamista (japaniksi ”muutosta parempaan”) ja tämä on erityisen tärkeää myynnissä,
    mikäli emme halua jämähtää paikalleen tai hiljalleen taantua tekemisessä muuttuvan myyntimaailman keskellä.

    20.6.2021 -#18 Kaizen – jatkuva parantaminen myynnissä

    (kesto 55:51)

    #19 - Tervetuloa hybridimyynnin aikakaudelle!

    Tässä jaksossa peilataan mennyttä yli 500 päivää pandemian keskellä ja sen muutoksista myyntiin. Myynti on selkeästi siirtynyt hybridimyynnin aikakaudelle, jossa tietyt toimenpiteet hoidetaan ketterästi etänä, mutta pikkuhiljaa myös kasvotusten tapahtuvat kohtaamiset tulevat takaisin yhdessä tapahtumien ja muiden tilaisuuksien kautta. Mutta miten varmistaa oma tuottavuus, jaksaminen ja toisaalta vaikuttava vuorovaikutus asiakkaiden kanssa?

    5.9.2021 – #19 – Tervetuloa hybridimyynnin aikakaudelle!

    (kesto 36:42)

    #20 - Social Selling - Sosiaalinen myynti

    Tässä #Myyntipodin monologijaksossa Sani Leino käy läpi äärimmäisen ajankohtaista teemaa modernin myynnin maailmasta, eli Social Sellingiä. Sosiaalinen myynti nousi vahvemmin keskusteluun 2010-luvulla, kun sosiaalinen media loi kunnolla läpi tehden tiedonhaun, keskustelun ja vertailun verkossa helpommaksi kuin koskaan ostajille.

    12.9.2021 – #20 Social Selling – Sosiaalinen myynti

    (kesto 28:11)

    #21 - Myyntikulttuuri syö strategiaa aamupalaksi

    Mikä on kulttuurin merkitys myynnin ja liiketoiminnan rokkaamisessa? Kulttuuri on käsitteenä laaja ja se on riippuvainen useiden osiensa summasta. Kaksi aihealuetta kuitenkin kulttuurin merkityksessä nostavat päätään erityisesti voittavaa myyntikulttuuria rakennettaessa, arvojen merkitys ja palkitseminen, joihin Kert paneutuu jakson aikana syvemmin.

    19.9.2021 – #21 Myyntikulttuuri syö strategiaa aamupalaksi

    (kesto 27:44)

    #22 - CRM - Kolme kirottua kirjainta

    Sukelletaanko suoraan petojen pesään? Myyntivalmentajat Sani Leino ja Kert Kenner keskustelevat kolmesta kirotusta kirjaimesta myynnissä, eli CRM:stä. Jaksossa pohditaan sitä miksi myynnin maailmassa CRM on saanut mörön maineen ja miten myyjät aidosti hyötyvät myynnissä ajantasaisen tiedon hyödyntämisestä.

    26.9.2021 – #22 CRM – Kolme kirottua kirjainta

    (kesto 38:50)

    #23 - ``Tunnetsä ketää huippymyyjiä?`` - Myyjien rekrytointi ja perehdytys

    Liian monesti myyjien rekrytoinnissa päätöksiä tehdään joko liiaksi fiiliksen tai toisaalta tiukkojen vaatimusraamien pohjalta. Sani ja Kert avaavat omia ajatuksiaan ja kokemuksiaan myyjien rekrytoinnin onnistumistekijöistä ja huomionarvoisista seikoista.

    3.10.2021 – #23 ”Tunnetsä ketää huippymyyjiä?” – Myyjien rekrytointi ja perehdytys

    (kesto 52:46)

    #24 - Onko minusta menestyväksi myyjäksi?

    Tässä #Myyntipodin monologijaksossa myyntivalmentaja Sani Leino käy läpi kivuliastakin pohdintaa siitä, onko kaikista menestyviksi myyjiksi?

    Mitä ominaisuuksia, elementtejä tai asioita myynnissä menestyminen vaatii?

    10.10.2021 – #24 Onko minusta menestyväksi myyjäksi?

    (kesto 40:25)

    Pyydä tarjous!

    Kert Kenner
    Yritysvalmentaja
    050 548 8278
    kert.kenner@balentor.fi