Ota yhteyttä

    Miten voimme olla avuksi?





    Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

    ELY-kehitysohjelmat ja konsultointi

    Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

    Supersuosittu kehitysohjelma on nyt uudistettu ronskilla kädellä tarjoten merkittävää myyntinne parantamista, markkinoinnin kääntämistä kuluerästä tulokselliseksi ja asiakkuuksien parempaa haltuunottoa!

    Ohjelma sisältää lisäksi ainoana Suomessa täysin uudet kahdeksan (8) lisäetua osallistujille, joista voit lukea tarkemmin esitteistä. Kaukana perinteisestä myyntikoulutuksesta – käytännönläheinen kehitysohjelma, joka vahvistaa yrityksesi ennakointikykyä, liiketoimintasi tuottavuutta, alueellista yhteistyöverkostoasi ja auttaa kohdentamaan yrityksesi sisäisten resurssien käyttöä.

    Kerromme mielellämme lisää! Tule osaksi reilusti liiketoimintatuloksiaan kasvattaneiden asiakkaidemme joukkoa!

    Juuri sinulle yrittäjä, toimitusjohtaja ja/tai myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien parissa työskentelevä avainhenkilö!

    10 yhteistä valmennuspäivää

    2 yrityskohtaista konsultointipäivää

    ELY rahoittaa 70% osallistumismaksusta, yrityksellesi jäävä hinta on vain n. 130€/päivä eli yhteensä 1590 EUR (+ alv. 24%) / osallistuja

    Yrityskohtainen lähestymistapa

    Kytkee kehitysohjelman teemat yrityksesi arkeen.

    Sisältää alkuanalyysin, myyjäarvioinnin, materiaalipankin, pääsyn yksityiseen Balentor Forum ryhmään, erilaisia välitehtäviä ja -tavoitteita sekä pääsyn moderniin oppimisympäristöön.

    Nykyaikaiset käytännön työkalut

    Tehostavat johtamista ja parantavat tuloksellisuutta.

    Saat yli 40 käytännön työkalua käyttöösi sisältäen työkirjoja, lomakkeita ja pohjia, jotka käsittelevät myyntiä, markkinointia ja asiakkuudenhoitoa monipuolisesti ja koko liiketoimintanne huomioiden.

    Yrityskohtaiset konsultointipäivät

    Mahdollistavat koko henkilöstön osallistumisen.

    Sisältää kaksi yrityskohtaista konsultointipäivää, joissa pureudutaan tarvittaviin teemoihin vaikka koko henkilöstönne kanssa. Myös tuettua lisäkonsultointia on mahdollista anoa.

    Käynnissä olevat ja alkavat ohjelmat

    Käynnissä olevat ohjelmat

    • Etelä-Pohjanmaa – Seinäjoki
    • Kainuu – Kajaani
    • Pohjois-Pohjanmaa – Oulu
    • Pohjanmaa – Vaasa
    • Pohjois-Savo – Kuopio
    • Etelä-Savo – Mikkeli

    Alkavat ohjelmat

    • Etelä-Pohjanmaa – Seinäjoki
      Ilmoittautuminen maanantaihin 26.9. mennessä
      Ilmoittaudu mukaan

    • Keski-Pohjanmaa ja Pohjanmaa – Kokkola
      Ilmoittautuminen maanantaihin 31.10. mennessä
      Ilmoittaudu mukaan

    Ohjelman yhteyshenkilöt

    Henri Hinkkanen
    henri.hinkkanen@balentor.fi
    +358 50 4065 280

    Eetu Tanninen
    eetu.tanninen@balentor.fi
    +358 40 9236 660

    Valmennuspäivien sisältö

    1. kerta

    Uuden ajan markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuksien strateginen kehittäminen

    Alkuvaiheessa analysoidaan yrityksesi nykyinen toimintaympäristö ja kirkastetaan keinot tavoitetilaan pääsemiseksi. Lisäksi tehdään toimintasuunnitelma, jolla varmistetaan valmennuksen jalkautus omaan arkeen.

    • Strategia yrityksesi markkinointia, myyntiä ja asiakkuuksia ohjaavana tekijänä
    • Strategisen myynti- ja markkina-analyysin laadinta
    • Oman yrityksen markkinointi-, myynti- ja asiakkuusstrategian laadinta

    2. kerta

    Modernin markkinoinnin kehittäminen

    Digitalisaatio on muuttanut markkinoinnin luonnetta. Kohdennettujen toimien ja modernien työkalujen avulla tavoitatte asiakkaanne paremmin, erotutte kilpailijoista ja pystytte varmentamaan selkeän hyödyn markkinointipanostuksillenne.

    • 2020-luvun asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos
    • Markkinoinnin modernit kanavat ja työkalut
    • Pk-yrityksen markkinoinnin johtaminen

    3. kerta

    Uuden ajan myyntikonsepti ja sen johtaminen

    Paremman myyntituloksen tekeminen edellyttää useiden eri tekijöiden huomioimista. Valmennuskerralla keskitytään myyntikonseptiin, myynnin johtamiseen ja myyntiprosessien vaikuttavuuden parantamiseen sekä varmistetaan strategian ja käytännön kohtaaminen.

    • Myyntikonseptin merkitys, rakentaminen ja myyntitulokseen vaikuttavat tekijät
    • Uuden ajan myyntikonseptin mittaaminen ja johtaminen
    • Myynnin käytännön johtaminen ja työkalut

    4. kerta

    Palvelumuotoilu ja asiakaskeskeisen liiketoiminnan kehittäminen

    On tärkeää tuntea asiakas. Asiakaskeskeinen palvelumuotoilu luo mahdollisuuden kasvattaa jo olemassa olevia asiakassuhteita ja hankkia uusia strategisia asiakkuuksia sekä pienentää riskiä asiakkuuden menettämisestä. Vahva asiakassuhde tuottaa hyötyä sekä asiakkaalle että yritykselle.

    • Asiakaskeskeinen palvelumuotoilu kilpailuetuna
    • Asiakaskokemuksen rakentaminen ja mittaaminen
    • Asiakaskeskeinen liiketoiminta – asiakkuuksien hallinta, johtaminen ja kehittäminen

    5. kerta

    Uuden ajan myyntitaidot

    Kyky vakuuttaa asiakas on usein merkittävä tekijä kaupan syntymisen taustalla. Aiemmissa osioissa läpikäytyjen asioiden rinnalle tuodaan useita käytännön taitoja, joilla myyntiä voi tehostaa.

    • Vaikuttava neuvottelutaito – asiakkaan ostopäätökseen vaikuttaminen
    • Ratkaisumyynti ja henkilökohtainen myynti- ja markkinointitaito
    • Myyntitilannesimulaatiot, oman myyntitavan vahvuudet ja kehityskohteet

    Konsultointi x 2

    Yrityskohtaiset konsultointipäivät x 2

    Konsultointipäivien aikana kehität yrityksellesi ajankohtaisia asioita yhdessä valmentajan kanssa.

    Konsultointipäivien aiheet määritellään etukäteen yhdessä valmentajan kanssa ja niitä voi hyödyntää sekä strategisen että operatiivisen tason toiminnan kehittämiseen. Konsultoinnissa syvennytään valitsemiisi aiheisiin, määritellään tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet, joilla varmistetaan tavoitteisiin pääseminen.

    Konsultointipäivien ajankohdat ja paikka sovitaan tarpeidesi mukaan ja niihin voi osallistua myös muita yrityksesi henkilöitä.

    Asiakkaidemme suusta

    Herätti nykytilaan. Vanhalla kaavalla ei voi aina mennä eteenpäin. Toimintatavat on päivitettävä.

    – Kaukomaalaus Oy

    Saimme paljon työkaluja niin myyntiin kuin markkinointiinkin. Konsultaatiopäivät olivat aivan erinomaisen hyödyllisiä.

    – Finlon Oy

    Uusia raikkaita ajatusmalleja, uusia näkökulmia!

    – Medialiiga Oy

    Käytännön asiat

    Kenelle?

    Kehitysohjelma soveltuu yrittäjille, toimitusjohtajille sekä myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien parissa työskenteleville avainhenkilöille.

    Osallistuvat yritykset

    Kehitysohjelmaan osallistuu n. 15 kehityshaluista yritystä eri toimialoilta ja valmennuskerroilla vaihdetaankin paljon parhaita käytänteitä. Ryhmässä muodostuu usein myös keskinäisiä verkostoja ja asiakkuuksia.

    Hinta

    Kehitysohjelman hinta on 1590 EUR (+ alv 24%) / osallistuja. Valmennus- ja konsultointipäiviä on yhteensä 12, joten päiväkohtainen hinta on alle 150 EUR. ELY:n tarjoama 70% tuki sisältää de minimis -tukea ja kohdistuu ohjelman normaalihintaan, joka on 5300 EUR (+ alv 24%) / osallistuja.

    Osallistuminen laskutetaan ohjelman alettua ja halutessanne sen yksityiskohdista voidaan sopia tapauskohtaisesti.

    Tiedustelethan mahdollisuutta varata kaksi erillistä paikkaa ohjelmaan.

    Asiakkaidemme suusta

    Oppii uusia asioita ja valtavasti jää takaraivoon, upposi käytäntöön.

    – Flowplus Oy

    Tässä ohjelmassa on yrityksen ydinasiat, joita kukaan ei voi kyseenalaistaa.

    – Helmitalo

    Etumatkaa uuden liiketoiminnan luomiseen ja kehittämiseen. 10 konkreettista muutosta vanhaan.

    – Connection House Oy

    Usein kysytyt kysymykset

    1. Aika ja paikka?

    Valmennuskerrat pidetään kuukauden välein, kaksi peräkkäistä päivää kerrallaan. Valmennus tapahtuu arkipäivinä ja yhden valmennuspäivän kesto on n. 7,5 tuntia.

    Lähitoteutusten valmennuspaikkana toimii keskeisen sijainnin omaava hotelli tai vastaava kokouspalvelujen tarjoaja. Etävalmennuksissa käytämme Microsoft Teams -sovellusta.

    Huomioithan, että mikäli et pääsisi jollekin valmennuskerralle mukaan, niin aihealueet voidaan käydä kanssasi perusteellisesti läpi yrityskohtaisissa konsultointipäivissä.

    2. Ilmoittautuminen?

    Kehitysohjelmaan osallistuminen ei edellytä pitkää hakuprosessia – kaikki hoituu yhdellä ilmoittautumisella.

    Klikkaa oman alueesi ilmoittautumislinkkiä, valitse alueesi Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisohjelma, tunnistaudu ja syötä yrityksesi tiedot. Tämä vie vain muutaman minuutin. Autamme myös mielellämme hakemuksen tekemisessä.

    3. ELY:n tukimuodot kehitystyön jatkamiseen?

    Kehitysohjelmaan sisältyy kaksi yrityskohtaista konsultointipäivää. ELY tarjoaa mahdollisuuden saada rahallista tukea myös lisäkonsultaatiopäiviä varten, mikäli yritykselläsi on tarve jatkaa kehitystyötä yhdessä valmentajan kanssa. ELY-tuettuja lisäkonsultaatiopäiviä on mahdollista saada kolmen vuoden aikana yhteensä 15 päivää.

    Miten kehitysohjelma soveltuu tilanteeseeni, kun...

    1. Olemme juuri kehittäneet toimintaamme?

    Kehitysohjelma auttaa vahvistamaan jo tehtyjä toimenpiteitä ja selkeyttää omaa arkea. Kehitysohjelma kytkee asioita yhteen ja auttaa kohdistamaan resursseja niille tärkeisiin paikkoihin.

    2. Olemme tehneet kaikkemme, mutta myynti ei vain kasva?

    Kehittäminen voi olla vaikeaa yksin. Kehitysohjelma antaa mahdollisuuden analysoida tilanne rauhassa valmentajan kanssa ja luoda yhdessä suunnitelma, joka huomioi yrityksesi tavoitteet ja resurssit. Valmentajillamme on tietoa satojen eri yritysten kehitysprojekteista eri toimialoilta, ja he auttavat määrittämään konkreettiset toimenpiteet, joilla yrityksesi myynnin kasvu varmistetaan.

    3. Meillä on vain muutama asiakas?

    Kehitysohjelma soveltuu asiakkuuksien kehittämisen lisäksi hyvin myös oman sisäisen toiminnan tehostamiseen ja kannattavuuden parantamiseen. Yrityksen toimiessa vain muutaman asiakkaan kanssa on erityisen tärkeää pystyä varmistamaan toiminnan laadukkuus palveluprosessien kaikissa eri vaiheissa sekä tarjoamaan palveluita ennakoivasti, jotta kilpailijoiden on vaikeampi haastaa yrityksen asemaa yhteistyökumppanina.

    4. Emme voi emmekä halua ottaa uusia asiakkaita?

    Kova kysyntä luo yleensä haasteita erityisesti palveluprosesseille sekä kuormittaa avainhenkilöitä. Kehitysohjelma auttaa varmistamaan, että myynnin rakenteet ovat kunnossa ja asiakkaan kokema palvelun laatu pysyy korkeana kiireestä huolimatta. Ohjelma myös auttaa priorisoimaan omien asiakkuuksien kannalta tärkeimmät tehtävät ja vahvistaa oman työn hallinnan tunnetta. Tällä tavoin yritys pystyy varmistamaan, että asiakassuhteita kehitetään kiireestä huolimatta.

    5. Asiakasviestintämme toimii, mutta haasteet ovat yrityksemme sisäisessä viestinnässä?

    Valmennus tarjoaa toimintamalleja oman toiminnan ohjaamiseen ja niiden kautta selkeyttää myös kuvaa siitä, mihin asioihin sisäisessä viestinnässä on syytä keskittyä. On hyvä huomioida, että sisäisen viestinnän haasteet näkyvät hyvin usein myös asiakasrajapinnassa.

    Esimerkkejä valmennuksen työkaluista

    1. Markkinointistrategian laadinta

    Laadukkaampia liidejä ja ostovalmiimpia halutun kohderyhmän asiakkaita

    2. Myynnin tavoitteiden ja mittareiden määrittely

    Tavoitteet ja mittarit osana tuloksellista myynnin johtamista

    3. Asiakkuuksien johtamisen ja kehittämisen malli

    Asiakkaiden ostomäärien ja sitoutumisen kasvattaminen

    Asiakkaidemme suusta

    Loistava vertaistuki muista yrittäjistä. Ammattitaitoista valmennusta.

    – Ilmajoki-lehti Oy

    Suosittelen kyllä tätä kokonaisuutta ihan kaikille yrityksissä johtavassa asemassa oleville ja etenkin myyntityöhön paneutuvaa.

    – Foto Airaksinen

    Keskeisimmät opit liittyivät yrityksen strategiaan ja visioon, myyntiin ja sen kehittämiseen sekä asiakkaiden hoitoon.

    – Porin Tilausajo Oy

    Markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen valmentajat

    Tuija Hietanen

    Yli 25 vuoden kokemus yritysten kehittämisestä sekä johto- ja esimiestehtävistä.

    Ydinosaaminen:
    Strateginen johtaminen, myynnin johtamisen ja esimiestyön kehittäminen sekä strategisten muutosten onnistunut läpivienti. Lue lisää…

    Petri Saarinen

    Yli 10 vuoden kokemus liiketoiminnan kehittämisestä ja valmentamisesta sekä yrittäjyydestä.

    Ydinosaaminen:
    Myynnin suorituksen johtaminen, myyjien valmentaminen ja kehittäminen sekä ihmisten johtaminen. Lue lisää…

    Teemu Kaakinen

    20 vuoden kokemus pk-yritysten liiketoiminnan kehittämisestä. Kehittänyt yli 1000 pk-yrityksen toimintaa.

    Ydinosaaminen:
    Myynnin johtamisen ja myyjien myyntityön vaikuttavuuden kehittäminen, strategiasta johdetut muutos- ja kehitysprojektit, pk-yritysten liiketoiminnan kokonaisvaltainen konsultointi ja valmennus. Lue lisää…

    Kert Kenner

    20 vuoden kokemus pk-yritysten liiketoiminnan kehittämisestä. Kehittänyt yli 1000 pk-yrityksen toimintaa.

    Ydinosaaminen:
    Markkinoinnin ja myynnin vaikuttavuuden johtaminen ja kehittäminen, digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen, toiminnan laadun ja liiketoimintaprosessien kehittäminen.

    Kert Kenner on myös toinen #Myyntikirjan kirjoittajista ja #Myyntipodin vetäjistä. Kirja ja podcast antavat eväät uuden ajan myyntiin. Ylitä tavoitteesi ja odotuksesi!

    Riitta Korpela

    Yli 15 vuoden kokemus liiketoiminnan kehittämisestä, toimii myös itse yrittäjänä.

    Ydinosaaminen
    Myynnin ja markkinoinnin strateginen kehittäminen, segmentointi ja asiakkuuksien johtaminen ja omistaja- ja sukupolvenvaihdosprosessit.

    Petri Jaatinen

    Yli 15-vuoden kokemus yritysten kehittämisestä ja yrittäjyydestä.

    Ydinosaaminen:
    Myynnin, asiakkuuksien ja asiakaspalvelun strateginen johtaminen sekä johtamisen ja esimiestyön kehittäminen.

    Asiakkaidemme suusta

    Avasi ihan eri näkökulmia markkinointiin ja myyntiin liittyen.

    – Jyväskylän Autolasi Oy

    Yritys on kasvanut ja tarvittiin selkeämpi suunta ja apua sen löytymiseen. ”Pakottaa” pysähtymään ja miettimään asioita, joihin ei arjen keskellä ei muuten löydy aikaa.

    – Visual Friday

    Sparraus, motivaatio, itsevarmuus, ja paljon lisää ideoita/ajatuksia myynnin kehittämiseen.

    – Fenix-klinikat Oy

    Balentor ja ELY-yhteistyö

    Balentor Oy on v. 1993 perustettu suomalainen valmennus- ja konsultointiyritys, joka toimii erityisesti johtamisen, myynnin, liiketoiminnan ja strategian sekä työyhteisön kehittämisen alueilla. Toimintaamme kuuluvat myös tutkimus- ja vaikuttavuuspalvelut. Olemme vuosien varrella valmentaneet lukuisia yrityksiä, joista monet jatkavat edelleen asiakkainamme. Valmennusohjelmiemme valmentajien keskiarvopalaute on 4,6 asteikolla 1-5.

    Olemme toimineet ELY-keskusten valtakunnallisena yritysten kehittämispalveluiden puitetoimittajana vuodesta 2010 alkaen.

    Puitetoimittajat ovat edustamansa toimialan ammattilaisia, jotka ELY on valinnut laadullisia ja tuloksellisia kriteereitä painottaen – hinta on ollut kaikille sama. Erityisesti korkea koulutus- ja osaamistaso, vahva kokemus pk-yritysten kehittämisestä ja edellytykset toteuttaa tuloksellista konsultointia ovat vaikuttaneet puitetoimittajaksi valintaan.

    Asiakkaamme kertovat

    Firstbeat - Kokemuksia ohjelmasta

    Kansainvälinen hyvinvoinnin, huippu-urheilun ja kuluttajatuotteiden parissa toimiva Firstbeat osallistui Balentorin järjestämään markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen kehitysohjelmaan. Tavoitteena oli yrityksen tuloksellisuuden parantaminen ja liikevaihdon kasvu oikeanlaisen markkinoinnin ja myynnin avulla. Lisäksi valmennus auttoi kehittämään asiakassuhteiden hankintaa ja ylläpitoa.

    Kimmo Taipale Oy - Kokemuksia ohjelmasta

    Kuljetusapu Kimmo Taipale Oy oli mukana Balentorin järjestämässä kehitysohjelmassa. Tavoitteena oli yrityksen myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien kehittäminen. Toimitusjohtaja Kimmo Taipale kertoo kokemuksistaan ja yrityksen saamista hyödyistä.

    Menestystarinoita

    Olemme toimineet yli 20 vuoden ajan lukuisten pk-yritysten kehityskumppanina.