Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Etusivu  »  Palvelumme  »  Myynti ja asiakaspalvelu  »  Uusasiakashankinta

Myynti ja asiakaspalvelu

Uusasiakashankinta

Uusasiakashankinnassa pätee yksi teema ylitse muiden: aktiivisuus. Aktiivinen markkinointi yksin ei tuota tulosta, on uskallettava tarttua luuriin ja osattava kohdata potentiaalinen asiakas eri kanavissa. Uusasiakashankinnan valmennuksemme antaa osallistujille valmiudet vaikuttavaan, tehokkaaseen ja tuottavaan uusasiakashankintaan eri kanavissa sekä työkalut asiakaslähtöiseen ja tuloksia tuottavaan puhelinmyyntiin. Ensivaikutelma on tärkeä ja ensimmäinen asiakaskokemus luodaan ensimmäisessä yhteydenotossa. Laadullisuus ratkaisee uusasiakashankinnan vaikuttavuuden.

Aktiivisen odottelun aika on ohi

Kilpailu asiakkaista on kiristynyt kaikilla toimialoilla ja aktiiviseen odotteluun on varaa vain harvoilla yrityksillä – jos sinä et ota yhteyttä potentiaalisiin asiakkaisiisi, joku muu ottaa. Tavoitteellinen uusasiakashankinta on edellytys yrityksen kasvulle ja kehitykselle: uusia asiakkaita tarvitaan jatkuvasti samalla kun huolehditaan olemassa olevista asiakkuuksista. Uusasiakashankinnan tulee olla osa jokaisen organisaation arkea ja se tulee osata hoitaa asiakaslähtöisesti. Onnistuneen uusasiakashankinnan tärkeitä teemoja ovat oikeat kohderyhmät, viestintätaidot, vaikuttavat myyntiargumentit ja toiminnan tavoitteellisuus.

Onnistu paremmin uusasiakashankinnassa ja puhelinmyynnissä

Asiakaslähtöisyys, kilpailuetujen vaikuttava viestintä ja asiakkaan tarpeiden tunnistaminen muodostuvat pohjaksi tuottavalle uusasiakashankinnalle. Valmennus auttaa lisäksi käyttämään yrityksen markkinointi- ja myyntimateriaaleja sekä olemassa olevia asiakastietojärjestelmiä uusasiakashankinnan tukena.

Valmennuksen osallistujat tuovat arkeensa osaamista ja toimintamalleja, joiden kautta he pystyvät kehittämään omaa toimintaansa mitattavasti. Valmennuksen tulokset näkyvät parempina myyntituloksina, innostuneena uusasiakashankinnan hoitamisena sekä positiivisena asiakaskokemuksena. Valmennuksen kautta osallistujat oppivat arvioimaan ja kehittämään omaa toimintaansa ja tuloksellisuuttaan – tämän kautta varmistetaan osallistujakohtainen kehitys myös pitkällä aikavälillä.

Uusasiakashankinnan valmennuksen teemat ja toteutus räätälöidään kohderyhmän työn luonteen, lähtötilan ja tavoitteiden mukaisesti. Lähtötilan selvittämiseksi perehdytään auditoimalla nykyiseen toimintamalliin sekä sen heikkouksiin ja vahvuuksiin. Valmennuksen aikana toteutetaan aktiivista uusasiakashankintaa, jossa työssä oppimisen rooli korostuu. Valmennusta voidaan toteuttaa sekä yritysten välistä myyntityötä että kuluttajamyyntiä tekeville myynnin ammattilaisille.

Kasvatamme myynnin osaajia

Balentorilla on todistetusti näytöt tuloksellisesta uusasiakashankinnan ja puhelinmyynnin valmennuksesta. Meidän metodimme ovat moderneja ja käytännönläheisiä, tolkullisia ja helppoja tuoda arkeen. Sadat myyntivalmennukset ovat osoittaneet, mitä tekijöitä onnistuneessa uusasiakashankinnassa tulee huomioida.

Valmennettavat oppivat paremmin tunnistamaan suurimmat kompastuskivensä ja löytämään hyväksi havaitut toimintatavat. Valmennuksen jälkeen osallistujat tekevät aktiivisesti, innostuneesti ja onnistuneesti uusasiakashankintaa, minkä ansiosta yrityksen uusasiakashankinnan onnistumisprosentti kasvaa.

Tarjoamme valmennuksen lisäksi myös kattavat tutkimuspalvelut myyntityön kehittämisen tueksi. Esimerkiksi IBM Smarter Workforce myyjäarviointia voidaan hyödyntää myyntityötä tekevien suorituksen parantamiseen.

Ota yhteyttä

Anne Mäkinen
Yritysvalmentaja
050 599 4333
anne.makinen@balentor.fi

Tiina Luoto-Mäenpää
Yritysvalmentaja
050 546 7575
tiina.luoto-maenpaa@balentor.fi


Myynnin ja asiakaspalvelun asiakascaset

Lue toteutuksistamme tutustumalla asiakascaseihin. Asiakkaamme kertovat kokemuksistaan ja saamistaan hyödyistä.

Myynnin ja asiakaspalvelun referenssejä

Olemme toimineet yli 20 vuoden ajan lukuisten yritysten kehityskumppanina.