image Dextili markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen image Laatta Leevi kasvun johtaminen

Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Vatupassi markkinoinnin ja asiakkuuksien johtaminen

Uusilla opeilla kohti lisämyyntiä ja tehokkaampaa ajankäyttöä

Vatupassi Törmälä Oy osallistui Markkinoinnin ja Asiakkuuksien johtamisen kehitysohjelmaan yrityksen asiakkuuspäällikkö Sampsa Tanskasen aloitteesta. Ennen ohjelman alkua Tanskanen ei nähnyt yrityksen toiminnassa varsinaisia ongelmakohtia, mutta matkan varrella kehityskohteiksi kirkastuivat muun muassa CRM-järjestelmän käyttöönotto, ajankäytön uudelleensuunnittelu yhdessä myymäläpäälliköiden kanssa sekä asiakkuuksien priorisointi. Näiden tavoitteiden pohjalta paneuduttiin myös lisämyynnin tehostamiseen ja yrityksen käytänteiden sujuvoittamiseen.

Täysin itseoppineena myyjänä halusin saada ennen kaikkea uusia eväitä oman osaamiseni kehittämiseen. Ohjelman myötä havahduimme kuitenkin arvioimaan myös muita käytänteitä ja työkaluja, joihin panostamalla voimme edelleen vahvistaa jo hyvällä pohjalla olevaa myyntiämme, Tanskanen kertoo.

Vapaamuotoiset keskustelut muiden osallistujien kanssa yhteisten valmennuspäivien aikana tarjosivat Tanskaselle paljon lisäarvoa.  Käytännönläheisen kehitystyön rinnalla osallistujat pääsivätkin ammentamaan ideoita toistensa osaamisesta ja kokemuksista.

Yrityskohtaisissa konsultointipäivissä Tanskanen koki päässeensä vielä syvemmälle Vatupassin liiketoiminnan ytimeen ja sen kehittämiseen.

Yrityskohtaiset konsultoinnit kumosivat ennakko-odotuksiani yleispätevistä koulutuspäivistä. Valmentaja oli todella perehtynyt toimialaamme, ja päivät olivat ehdottomasti ohjelman parasta antia yrityskohtaisen ja käytännönläheisen lähestymistavan ansiosta, Tanskanen kertoo.

Konsultointipäivissä keskityttiin muun muassa myymäläpäälliköiden myyntivalmennuksiin, asiakassegmentoinnin tekoon sekä verkkosivujen ja CRM-järjestelmän tavoitteiden kirkastamiseen. Tanskasen mukaan Vatupassi hyödyntää mielellään myös jatkossa vastaavanlaisia kehitysohjelmia.

Ohjelma soveltuu kaikille kasvua tai kehitystä hakeville pk-yrityksille, myös niille, joiden tavoitteet meidän tavoin eivät välttämättä liity perinteiseen kuluttajamyyntiin ja sen kasvattamiseen, vaan esimerkiksi käytänteiden sujuvoittamiseen, ajankäytön tehostamiseen sekä asiakkuuksien priorisointiin, Tanskanen kiteyttää.


Vatupassi Törmälä Oy on vuonna 1992 perustettu rakennuskoneiden ja -laitteiden vuokraukseen ja jälleenmyyntiin erikoistunut yritys, jonka toimipisteet sijaitsevat Joensuussa, Kuopiossa, Nurmeksessa ja Jyväskylässä. Vatupassi tarjoaa myös monipuolisia kuljetuspalveluita sekä Joensuun ja Nurmeksen toimipisteissä sertifioituja huolto- ja korjaamopalveluita.
www.vatupassi.fi