Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Asiakaskokemus ja myynti

Kilpailuetua aidosti asiakaskeskeisellä liiketoiminnalla

Digitalisaation myötä asiakkaan vaihtoehdot ja valta ovat kasvaneet radikaalisti. Tämä tarkoittaa murrosta myös myynnin ja asiakaspalvelun roolissa asiakaskokemuksen rakentajana. Tulevaisuuden ainoa pysyvä kilpailuedun lähde on aidosti asiakaskeskeinen liiketoiminta.

Me autamme rakentamaan aidosti asiakaskeskeisen organisaation huomioimalla kehittämisessämme kaikki asiakaskokemusta luovat tekijät.

Kehittämisen mallimme perustuu viiteen vaiheeseen, joiden avulla varmistamme, että strategia, toimintamallit, johto sekä henkilöstö tukevat asiakaskeskeisyyttä.

Lisäksi panostamme muutoksen pysyvyyteen kattavalla toimeenpanon tuella.

Kehitystarve selvillä, mutta kumppani puuttuu? Pyydä meiltä tarjous!

Onko kehitystarpeenne vielä epäselvä? Varaa maksuton sparraus kanssamme!

Asiakaskeskeisen organisaation kehittäminen

1. STRATEGIA JA ANALYTIIKKA

Syvempi asiakasymmärrys ja oikeat strategiset valinnat muodostavat yrityksen kilpailuedun lähteen. Strateginen asiakkaiden ryhmittely mahdollistaa parhaan asiakaskokemuksen valituissa segmenteissä.

Asiakaskeskeinen strategia
Yrityksen asiakaskeskeinen kilpailuetu ja tavoitepositio
Yrityksen tarina ja kilpailuedun viestintä
Asiakkuusstrategiat
Strateginen asiakastutkimus
IBM Watson analytiikka

2. MUUTOKSEN MUOTOILU JA KONSEPTOINTI

Muutoksen muotoilu ja konseptointi varmistavat tavoitellun asiakaskokemuksen valituissa segmenteissä. Muotoilu mahdollistaa onnistuneen asiakaskokemuksen kaikissa palvelukanavissa.

Asiakaskeskeisen myynti- tai palvelukonseptin suunnittelu
Asiakkaan ostopolun ja kohtaamispisteiden analysointi
Asiakaskuulemiset ja ostajapersoonat
Myynti- tai palveluprosessin muotoilu
Asiakkuuden hoitomallien uudistaminen
Myynnin ja palvelukokemuksen pelikirjat

3. JOHTAMINEN JA HENKILÖSTÖ

Kirkas strategia ja arjen tasolle muotoillut palvelukonseptit rakentavat pohjan, mutta lopulta ihmiset ratkaisevat pelin. Johdettu itseohjautuvuus mahdollistaa ihmisten kehityshalun ja aidosti asiakaskeskeisen organisaatiokulttuurin syntymisen.

Asiakaskeskeisen johtamisjärjestelmän suunnittelu
Johtamismallien ja -järjestelmien uudistaminen
Asiakaskeskeinen esimiestyö
Ratkaisumyyntiosaaminen ja myynnin valmennukset
Palvelukokemuksen kehittäminen
Myynnillinen asiakaspalvelu

4. TOIMEENPANO JA KEHITYS

Aito asiakaskeskeisyys eletään todeksi arjen asiakaskohtaamisissa. Toimeenpanon tuella varmistetaan pysyvä muutos ja mitattu asiakaskokemuksen parantuminen.

Pulssimittaukset muutoksen ja kehityksen seurannassa
Kehityspäällikköpalvelu muutoksen käytäntöön viennin tukena
Asiakastutkimukset asiakaskokemuksen mittaamiseen
Mysteryshopping
KPI- ja tuloskortit
CRM- ja myynnin työkalujen käytön hyödyntäminen

Asiakaskokemuksen ja myynnin asiakascaset

Lue toteutuksistamme tutustumalla asiakascaseihin. Asiakkaamme kertovat kokemuksistaan ja saamistaan hyödyistä.

Asiakaskokemuksen ja myynnin referenssejä

Olemme toimineet yli 20 vuoden ajan lukuisten yritysten kehityskumppanina.