Ota yhteyttä

Miten voimme olla avuksi?





Etusivu  »  Palvelumme  »  Tutkimus- ja konsultointipalvelut  »  Hävittyjen kauppojen ja asiakkuuksien tutkiminen

Myynnin ja asiakkuuksien kehittäminen

Hävittyjen kauppojen ja asiakkuuksien tutkiminen

Kun myyjiltä kysytään, mikä on yleisin syy kauppojen häviämiseen? Useimmiten vastaus on, että hinta. Jos myyjä itse soittaa häviämiensä tarjousten perään, hinta on helppo vastaus myös kilpailijaan päätyneelle asiakkaalle – Balentorin hävittyjen kauppojen analyysissä selvitetään todelliset juurisyyt ja faktat, miksi asiakas on valinnut kumppaniksi rakkaan kilpailijamme eikä meidän organisaatiotamme.

Analyysin sisältö ja kysymykset räätälöidään organisaatiokohtaisesti

Useimmiten haetaan vastauksia seuraaviin kysymyksiin

  • Onko asiakkaan tarve ymmärretty oikein? Onko tunnistettu asiakkaan päätöksentekijät?
    Mitkä asiat vaikuttivat eniten asiakkaan ostopäätökseen?
  • Minkälaista on ollut myyjän toiminta? (esim. luottamuksen rakentaminen, neuvottelu- ja vuorovaikutustaidot, lupausten pitäminen)
  • Onko tarjouksen sisältö vastannut asiakkaan tarvetta? Onko tarjous ollut selkeä, laadukas ja kilpailukykyinen suhteessa kilpailijoihin?

Analyysin kautta organisaatio saa

  • Selkeän kuvan hävittyjen kauppojen todellisista syistä sekä avoinna olevien tarjousten klousaamismahdollisuuksista
  • Konkreettista tietoa, mitkä kilpailijoiden toimet vetävät asiakasta puoleensa
  • Myyjäkohtaista palautetta ja konkreettisia ratkaisuja, mitä jatkossa tulee tehdä toisin, jotta kauppoja saadaan klousattua menestyksekkäämmin

Ota yhteyttä

Anne Mäkinen
Yritysvalmentaja
050 599 4333
anne.makinen@balentor.fi


Asiakastutkimus ja myyjäarviointi asiakascaset

Lue toteutuksistamme tutustumalla asiakascaseihin. Asiakkaamme kertovat kokemuksistaan ja saamistaan hyödyistä.

Asiakastutkimus ja myyjäarviointi referenssejä

Olemme toimineet yli 20 vuoden ajan lukuisten yritysten kehityskumppanina.